- 23 apr 2018 16:57
Beste forumleden,
Sinds een paar weken heb ik een Golf V.
Echter heb ik hier wat problemen mee aan het display tussen de tellers.
Wanneer deze warm worden (of ze nu in de zon staan, of als ik een eind gereden heb maakt niet uit), zie je deze van buitenaf donker weg trekken naar binnen toe. Na enige tijd kan ik dan ook niets meer zien dan een donker scherm.
Ik heb wat huiswerk gedaan, maar kom er niet helemaal aan uit.
De Volkswagen dealer kan hier niets mee buiten het gehele cluster vervangen.
Een ander bedrijf claimt dat het probleem niet in het scherm zit, maar in de printplaat, deze zou nl. krom trekken waardoor er minder/geen contact gemaakt kan worden.
Weer een ander zegt dat het scherm vervangen niet spannend duur is, maar dat deze dan ook opnieuw ingeleerd zou moeten worden middels VAGCOM (dit zou in zijn ogen duur zijn), maar dat kan hij ook niet zelf.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb nu even geen duidelijke foto('s) bij de hand, maar zal deze maken als ik weer in mijn auto zit.
Alvast bedankt voor het mee denken.
Sinds een paar weken heb ik een Golf V.
Echter heb ik hier wat problemen mee aan het display tussen de tellers.
Wanneer deze warm worden (of ze nu in de zon staan, of als ik een eind gereden heb maakt niet uit), zie je deze van buitenaf donker weg trekken naar binnen toe. Na enige tijd kan ik dan ook niets meer zien dan een donker scherm.
Ik heb wat huiswerk gedaan, maar kom er niet helemaal aan uit.
De Volkswagen dealer kan hier niets mee buiten het gehele cluster vervangen.
Een ander bedrijf claimt dat het probleem niet in het scherm zit, maar in de printplaat, deze zou nl. krom trekken waardoor er minder/geen contact gemaakt kan worden.
Weer een ander zegt dat het scherm vervangen niet spannend duur is, maar dat deze dan ook opnieuw ingeleerd zou moeten worden middels VAGCOM (dit zou in zijn ogen duur zijn), maar dat kan hij ook niet zelf.
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
Ik heb nu even geen duidelijke foto('s) bij de hand, maar zal deze maken als ik weer in mijn auto zit.
Alvast bedankt voor het mee denken.
VW Golf IV 2.0 Highline '00 115Pk (verkocht)
VW Golf V 1.6 FSI Trendline '04 115Pk (huidig)
VW Golf V 1.6 FSI Trendline '04 115Pk (huidig)