VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door freakin77
#2807320
hi,

Ik heb nog nooit een dakkoffer op mijn auto (golf 6, 5 deurs) gehad en wil dat deze zomer voor het eerst gaan doen.
Mijn buurman heeft een dakkoffer te leen (merk,type weet ik nog niet) en de dakdragers kan ik ergens huren.

Mijn auto heeft dus geen dakrails, en de dakdragers zullen dus geklemd moeten worden in de deurstijlen.

Maar de vraag is dus, stel dat ik de juiste dakdragers huur, kan de geleende dakkoffer er dan sowieso op of is dat niet met zekerheid te zeggen?

Dank!
#2808070
ja vaak kunnen er allemaal verschilleden koffers op de dakdragers worden gezet.
Je moet alleen even kijken met de dakdragers dat je de dopjes aan de binnenkant van je deur boven er uit haalt.

Want bij een van de dak dragers steekt een pin uit. Dit is degene welke voor moet zitten. Het zijn plasic dopjes die best wel vast zitten. Ik heb ze er uit gehaald met een tangetje.

Verder moet je dan de achterste er op monteren maar niet te vast. Dakkoffer er op en kijken hoe ver de aansluiting van de dakkoffer zit. en mogelijk je achterste drager verzetten zodat hij goed aansluit op de koffer. Dan schroefjes of snelsluiting er op en gaan met die banaan.

succes er mee en het zal zeker passen. Mocht je nog vragen hebben stuur maar een pb dan kan ik altijd nog even foto,s laten zien hoe ik het op mijn golf 6 heb.
#2808595
Bedankt boys!

Ik heb inmiddels 2e hands setje Thule dragers gekocht met de hele set erbij speciaal voor de golf6. De dakkoffer leen ik van de buurman. Hij vond het ook geen probleem om een gaatje bij te boren in de koffer als de dakdragers iets verder uit elkaar staan of juist dichter bij elkaar, dan de afstelling op de koffer.

Volgens mij geen gezicht zo'n 300 liter koffer op een golf, maargoed... schoonmoeder wil ook perse mee dit jaar..
Goolfy vinden dit leuk

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.