VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door MartinHeijden
Hoi allemaal.

Graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
Bij het vervangen van mijn bougies kwam ik erachter dat er best wel veel olie te vinden was in de bougie gaten dus waar die lange rubberen buis ingaat waarmee je de bougies aansluit.
Nu heb ik even gezocht op internet en nagevraagd en het zou dus de kleppendeksel pakking moeten zijn die stuk is.
De eerste vraag is hoeveel zorgen moet ik mij hierom maken ? Motor loopt immers als een zonnetje behalve als die koud is stottert die een beetje maar de oude bougies waren wel echt oud dus misschien dat dit nu al beter word ?

Tweede vraag als ik de kleppen deksel los ga maken moet dan de distributie ook los ? En moet ik er nog op letten dat een van de nokken assen niet los gaat of iets in die trend ?

Hoor in elk geval erg graag wat jullie mij adviseren en dan gaan we dat hopelijk snel uitvoeren.
door Bertus7
De nokkenasen moeten geborgd worden distributieriem er af dan kleppendeksel er af waar nokkenasen in vast zitten kop en deksel schoon maken en terug plaatsen met vloeibare pakking.
door Bobo91
Bertus7 schreef:De nokkenasen moeten geborgd worden distributieriem er af dan kleppendeksel er af waar nokkenasen in vast zitten kop en deksel schoon maken en terug plaatsen met vloeibare pakking.
Precies dat
Ja ze sluiten geloof ik wel goed af. Toen ik hem net starte kwam er heel veel rook uit omdat de olie uiteraard in de cilinders was gekomen maar dat was vrij snel weer voorbij.
door Bobo91
Als die koud is stottert die zeg je. Dat kan heel goed door de olie komen.
Hoe kouder het wordt hoe meer last je daar van zult krijgen
Had gelukkig niet het idee dat het met het koude weer erger was. Ga binnenkort een nieuwe distributie set en vloeibare pakking bestellen en dan gaan we aan de slag ! Iemand nog tips wat ik als alles los is verder ook nog gelijk kan vervangen ? Iets veranderen voor wat meer pit zit er ook niet in denk he ?

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht