VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
#2809587
Dag heren, nieuwe eigenaar van een Golf 7 hiervoor een Mercedes gereden die op spectaculaire wijze in brand is gevlogen en nu een paar vraagjes.

Met Mercedes kon je heel makkelijk online een datacard toveren door het chassisnummer in te tikken, zo kreeg je een kaart met alles opties die de auto fabriek af had, is er een optie voor VW? Ik weet dat je online je kenteken kan invoeren bij VW.nl en zo het instructieboekje van je auto kan krijgen maar om de een of andere reden werkt dat niet voor mij, de auto is import uit Duitsland en pas op kenteken gezet kan het daaraan liggen?

Tweede vraag is over Apple Carplay, ik ben in het bezit van een iPhone 6s en wil hier graag gebruik maken, maar als ik door het menu van de auto ga zie ik geen app-connect staan? Wilt dat zeggen dat ik hier geen gebruik van kan maken? Met USB verbonden en op de telefoon zelf Carplay geactiveerd maar krijg niks op het scherm, auto heeft Discover Pro.

Derde vraag is over het aansluiten van een multifunctioneel stuur, auto kwam met een reguliere stuur, als ik eentje aanschaf kan ik dan gelijk gebruik maken van voice control of is dat een extra optie die ik moet aanschaffen? Auto heeft ook geen cruise control dus dat moet ook ingebouwd worden, hoe duur kan dat zijn?

Ten slotte over de navigatie, ik weet dat het SD kaartje in het dashboard kastje voor de navi is, hoe kan ik zien welke landen allemaal erin zitten? Als ik online update, zou ik dan west en oost Europa er tegelijk op kunnen zetten?

Bij voorbaat dank,

YD61.
#2809690
1 - Er is ergens een website waar je de codes zoals je die vind in je onderhoudsboekje kan invoeren en vervolgens zien wat je opties zijn. Zal even diep moeten spitten om te achterhalen welke website dat ook alweer was...

2 - De handleiding van je Discover Media Pro er al op nageslagen... niet alle opties die in het boekje staan zijn ook daadwerkelijk aanwezig in de auto. Wat wel en niet werkt is afhankelijk van of dat af-fabriek erin zat.

3 - Werkt de Voice-funktie via de knop op de radio? Zo niet dan zal deze na inbouw van een MF stuurwiel het ook niet doen. Werkt het wel via de knop op de radio, dan is dat nog geen garantie dat het ook werkt met de knop op het MF stuurwiel. Dit is weer afhankelijk van of de hardware hiervoor aanwezig is in de auto.

4 - Wat inbouw van cruise-control kost kan je het beste navragen bij een van de forumsponsors ;-)

5 - Kijk eens op de volgende website voor de update van je navigatie: https://www.volkswagen.nl/service/infot ... tie-update

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]