VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Seat problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bullus
#2810397
Valt het nog te fixen als de draadeind van de spanrol is afgebroken? De distributieriem (incl spanrollen en wp) was 6k km geleden nog vervangen. Hoe kon dit gebeuren?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door bullus op 09 jul 2018 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door maurice
#2810410
Ik gebruik altijd een nieuwe. Zijn de kosten niet en heb je dit gedonder ook niet.
Gebruikersavatar
door bandenman
#2810437
bij de 2.0 16v tdi schijnen de tapeinden (lees: vervangen ervan) een tikkende tijdbom te zijn, heb hier een claim over gehad met gates (4 maanden lang) en die kwamen met een officieel rapport dat de tapeinden alleen vervangen mogen worden als deze met het losdraaien vd spanrolmoer loskwamen en alleen als het schroefdraad in de kop onbeschadigd is. Anders moeten ze blijven zitten (ook bij de dealer worden ze niet vervangen). Volgens de officiële lezing van Gates is het bij deze motoren niet de vraag òf maar wanneer het zaakje kapot loopt. LET WEL: IS NIET MIJN MENING
Gebruikersavatar
door maurice
#2810438
We weten niet wat de topic starter voor een motor heeft.
Gebruikersavatar
door bullus
#2810442
bandenman schreef:bij de 2.0 16v tdi schijnen de tapeinden (lees: vervangen ervan) een tikkende tijdbom te zijn, heb hier een claim over gehad met gates (4 maanden lang) en die kwamen met een officieel rapport dat de tapeinden alleen vervangen mogen worden als deze met het losdraaien vd spanrolmoer loskwamen en alleen als het schroefdraad in de kop onbeschadigd is. Anders moeten ze blijven zitten (ook bij de dealer worden ze niet vervangen). Volgens de officiële lezing van Gates is het bij deze motoren niet de vraag òf maar wanneer het zaakje kapot loopt. LET WEL: IS NIET MIJN MENING

Toevallig een 2.0 16v tdi met motorcode bkd.
Valt dit dus onder garantie van Gates mocht de tapeind dus niet vervangen zijn?
Edit:Draadeind is trouwens niet vervangen

Is met deze motorcode bekend dat de kleppen vrij lopen als je hem ronddraait?
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2810459
Je bedoeld dat de kleppen de zuiger niet kunnen raken?
Ik moet de eerste 16v OHC nog tegen komen waarbij dat niet kan..
Gebruikersavatar
door bandenman
#2810516
bullus schreef:
bandenman schreef:bij de 2.0 16v tdi schijnen de tapeinden (lees: vervangen ervan) een tikkende tijdbom te zijn, heb hier een claim over gehad met gates (4 maanden lang) en die kwamen met een officieel rapport dat de tapeinden alleen vervangen mogen worden als deze met het losdraaien vd spanrolmoer loskwamen en alleen als het schroefdraad in de kop onbeschadigd is. Anders moeten ze blijven zitten (ook bij de dealer worden ze niet vervangen). Volgens de officiële lezing van Gates is het bij deze motoren niet de vraag òf maar wanneer het zaakje kapot loopt. LET WEL: IS NIET MIJN MENING

Toevallig een 2.0 16v tdi met motorcode bkd.
Valt dit dus onder garantie van Gates mocht de tapeind dus niet vervangen zijn?
Edit:Draadeind is trouwens niet vervangen

Is met deze motorcode bekend dat de kleppen vrij lopen als je hem ronddraait?
Ik had aan de foto al gezien dat het een 16v betrof....en bij deze motoren is kleppen schade helaas zeker!
Gates geeft absoluut geen garantie hierop, ben zelf 4 maanden bezig geweest om tot een schappelijke oplossing met ze te komen.
Gebruikersavatar
door bandenman
#2810517
bullus schreef:Dat is duidelijk dan.

Aan hoeveel kosten moet ik gaan denken om het weer in orde te maken, incl. de kleppen?
Als je wilt kun je me hierover een pb sturen...
Gebruikersavatar
door jos_br
#2811022
Bij twijfel (bij vast draaien niet goed aanvoelen) zetten wij er altijd een ander type tapeind in die met een verloop met M10 schroefdraad in de kop zit zoals eerder bij de oude types. Bij het vervangen van een kop doen we dit bij voorbaat, aangezien je er dan wel heel makkelijk bij kunt.

Jos.
Gebruikersavatar
door maurice
#2811027
Vind het wel raar dat vervangen van een tapeind ellende oplevert. Deze zijn normaal sterker als een oude. Maatgoed ik vervang ze altijd.
Gebruikersavatar
door jos_br
#2811029
maurice schreef:Vind het wel raar dat vervangen van een tapeind ellende oplevert. Deze zijn normaal sterker als een oude. Maatgoed ik vervang ze altijd.
De ellende is dat niet meteen het tapeind afbreekt, maar de draad komt vaak uit de kop. Ook wordt de moer vaak te hard aan gedraaid.

Jos.

Beste leden, Helaas is recent mijn navigatiesyste[…]

... je hebt het andere topic waarin je gepost hebt[…]

Park assist

Moet hardware komen. Is niet zomaar te activeren.

Gisterenavond bij Vagcom Dordrecht geweest ,netjes[…]

Hallo Ik heb een probleem met mijn golf II . Ik […]

Hallo Allemaal, Ik wil graag zelf cruisecontrol i[…]

Merk ik ook meer en meer ja haha. Ik ga ook een OB[…]

Aansluiten Golf 2 dashboard

Maar wat zijn je verwachtingen nu? Dat andere mens[…]