- 18 jul 2018 22:15
#2810887
Voorinformatie:
- Golf IV 2.8 V6 BDE 2003
- Climatronic
- uitleesapparaat aanwezig
- 185k op de teller
Probleem:
Auto wordt te langzaam warm, loopt terug in temperatuur.
Probleem speelt al enkele maanden.
Reeds vervangen:
Temperatuur sensor 2 maal.
Thermostaat 3 maal.
Waterpomp.
Regelmodule voor de fans.
Het probleem is simpel gezegd een motor die er te lang over doet om warm te worden. Varieert ook veel in temperatuur, nog voor hij de temperatuur van de thermostaat heeft bereikt. Om deze reden dus thermostaat vervangen maar heeft allemaal niks geholpen. Na nog diverse ritjes naar de garage zijn we een beetje leeg qua ideeën. Bovenstaande is allemaal al vervangen. Om een idee te geven, dagen als deze kan ik na 20 minuten rijden met topsnelheid rond 100km/u aankomen op mijn werk met een temperatuur die op 4/5 van meter staat (tussen '0' en '90' graden).
Vorige week uitlaat gassen getest bij de koelvloeistof, zonder resultaat. Zou dus geen probleem moeten zijn aan de koppakking.
Het gekke is dat ik het water kan horen in de motor van het na draaien van de hulppomp. Eigenlijk mag je in volle leidingen geen water horen stromen als er geen lucht in zit. Ik twijfel dus of er lucht in zit.
Na het hervullen van het koelvloeistof was het probleem altijd even verholpen soms 2 ritjes soms 5 ritjes. Maar kwam telkens terug. enkele weken geleden een reiniging gedaan, niks geholpen.
Iemand ooit zoiets meegemaakt of een idee? Gooi ze eruit. Wordt inmiddels aardig dol van het probleem.
- Golf IV 2.8 V6 BDE 2003
- Climatronic
- uitleesapparaat aanwezig
- 185k op de teller
Probleem:
Auto wordt te langzaam warm, loopt terug in temperatuur.
Probleem speelt al enkele maanden.
Reeds vervangen:
Temperatuur sensor 2 maal.
Thermostaat 3 maal.
Waterpomp.
Regelmodule voor de fans.
Het probleem is simpel gezegd een motor die er te lang over doet om warm te worden. Varieert ook veel in temperatuur, nog voor hij de temperatuur van de thermostaat heeft bereikt. Om deze reden dus thermostaat vervangen maar heeft allemaal niks geholpen. Na nog diverse ritjes naar de garage zijn we een beetje leeg qua ideeën. Bovenstaande is allemaal al vervangen. Om een idee te geven, dagen als deze kan ik na 20 minuten rijden met topsnelheid rond 100km/u aankomen op mijn werk met een temperatuur die op 4/5 van meter staat (tussen '0' en '90' graden).
Vorige week uitlaat gassen getest bij de koelvloeistof, zonder resultaat. Zou dus geen probleem moeten zijn aan de koppakking.
Het gekke is dat ik het water kan horen in de motor van het na draaien van de hulppomp. Eigenlijk mag je in volle leidingen geen water horen stromen als er geen lucht in zit. Ik twijfel dus of er lucht in zit.
Na het hervullen van het koelvloeistof was het probleem altijd even verholpen soms 2 ritjes soms 5 ritjes. Maar kwam telkens terug. enkele weken geleden een reiniging gedaan, niks geholpen.
Iemand ooit zoiets meegemaakt of een idee? Gooi ze eruit. Wordt inmiddels aardig dol van het probleem.