VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door DoeEensGek
mano schreef:Dat bedoel ik, ergens heb je direct stroming van koelvloeistof waardoor je motor niet op temp kan komen.

De kachel geeft warmte af? (denk het niet).

Is er niet iets met dat elektrische hulppompje aan de hand?
Ja dat vermoeden heb ik ook. Kachel geeft weinig warmte 's winters. Nu blaast ie wel warmte... maja het is ook heet buiten. :mrgreen:

Tja wat is er met het hulppompje aan de hand. Ik heb geen idee, hij lijkt mij te werken.
Heb ook geen idee wat zo'n pompje kost. Weet iemand wat er voor het pompje voor dingetje zit? Kan er een 1 richting klepje zitten?
door DoeEensGek
MVW schreef:Kun je op de bon naar het onderdeelnummer kijken welke thermostaat er laatst is gemonteerd?
88 - 105 graden thermostaat. Welke precies weet ik niet aangezien ik er niet voor betaald heb. Maar er hebben er meerdere verschillende ingezeten en allemaal verhielpen niet het probleem. Degene die eruit zijn gehaald zijn ook weer getest in kookend water en werkte perfect.
door MVW
Het gaat er mij niet om bij welke temperatuur hij opent of sluit (dat geloof ik wel) maar of hij goed afsluit. Als hij niet goed afsluit, bijv doordat de diameter te klein is, of er ruimte blijft zitten tussen het thermostaathuis en het motorblok, blijf je doorstroming van koelvloeistof in je radiateur houden.
door DoeEensGek
mano schreef:Misschien kan je iets met deze link:

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf ... 21-121061/

En dan eens kijken of nummer 17 wel goed werkt nog?
Ja nummer 17 had ik het over. Top link. Hoe zou ik die kunnen controleren. Als hij onder de brug is een keer loshalen en door blazen gok ik. Dingen zijn niet heel goedkoop voor zo'n simpel dingetje zag ik al. Om dus zomaar te vervangen is ook niet alles.
door DoeEensGek
MVW schreef:Het gaat er mij niet om bij welke temperatuur hij opent of sluit (dat geloof ik wel) maar of hij goed afsluit. Als hij niet goed afsluit, bijv doordat de diameter te klein is, of er ruimte blijft zitten tussen het thermostaathuis en het motorblok, blijf je doorstroming van koelvloeistof in je radiateur houden.

Ik heb het nummer opgevraagd!

Als ik op deze link kijk;
https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf ... 21-121061/
Blijft de hulppomp dan draaien tijdens het rijden? Of alleen erna? Dit kan ik natuurlijk testen met een ampère test.

Het stroomt toch van 16, naar 15 toe?
door DoeEensGek
Goed, afgelopen zaterdag een orginele thermostaat geplaatst.
Deze bij de dealer opgehaald, koste iets meer maar moest en zou 100% origineel moeten zijn.

Afbeelding

Na het plaatsen leek het een succes te worden... of toch niet. Totaal geen verbetering :SCRATCH: :GRR: .
En dan... Het zat me toch dwars met die after run pomp. Wat te doen... Na een beetje speurwerk kwam ik erachter dat zekering 16 van de after run pomp is. Hopsakee de meter gepakt zekering eruit en de meter erop. Nou die werkte dus na het draaien van de motor, zoals hoort. MAAR! ook tijdens het draaien van de motor! Dit vertrouwde ik niet helemaal. Vanmorgen de zekering eruit gehaald en auto gestart om richting werk te rijden. De bekende rit die mijn ijkpunt is. Op de telefoon de app aan om de temperatuur te kunnen zien en verdomd! binnen 5minuten op de 90 graden op het dashboard!!!! :shock: :tu: Yes. Op de telefoon zie ik hem netjes klimmen tot 80 graden, daarna stijgt hij langzaam verder tot max 90 graden afentoe zakt en stijgt hij. Bij aankomst weer de zekering erin gedaan en daarna auto uit gedaan.

De after run pomp is er om te voorkomen dat de kop krom trekt. Maar het is mij onbekend of deze ook tijdens het draaien van de motor aan hoort te staan. Hij pakt water uit het radiateur, wat dus gekoeld is. Ik lees dat bij turbo motoren dit weleens gebruikt wordt om de turbo te koelen, maar lees er niet veel over. Weinig info te vinden.

Iemand enig idee of meer info over deze hulppomp? Waar vandaan wordt hij aangestuurd bijv.
door DoeEensGek
Om maar een einde aan dit topic te maken, het is opgelost!

Probleem kwam door de fan control module. Er moet voor deze v6 een speciale module in. 1j0919506N is de oplossing, verander de N in een K en je hebt problemen. De K versie is overal te krijgen. De N is wat zeldzamer, uiteindelijk uit Duitsland een meyle gekomen. Op naar de volgende klusjes!

Dank voor de hulp hier!

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]