VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2811060
Beste VWforum leden,

Ik heb momenteel een Pioneer GM-D1004 (plug&play versterker) aangeschaft omdat ik mijn geluid van mijn Golf 7 iets wil upgraden (momenteel zit er een Discover Pro in). Ik hoop hiermee dat de geluidskwaliteit iets beter wordt, dan hoe het momenteel fabrieksaf is.

Echter heb ik nu de versterker ontvangen, maar loop ik tegen het volgende probleem. De Pioneer GM-D1004 wordt geleverd met ISO kabels (ISO speaker en ISO power kabel). De ISO speaker kabel kan ik doorlussen, hiermee verwacht ik geen problemen. De ISO power kabel kan ik niet direct aansluiten. Hiervoor wou ik een losse ISO-power kabel aanschafen en de volgende 3 aansluitingen aansluiten: 12V en Ground op Volkswagen Infotainment systeem, daarnaast dien ik een 12V control (dat versterker alleen aan gaat wanneer deze op contact staat) nog aan te sluiten.

Echter weet ik niet waar ik deze kan aansluiten. Ik zag online dat ik deze zou kunnen doortrekken naar de zekeringsbox en daar CS27 gebruiken. Is hier nog een alternatief voor?

Heeft iemand hier ervaring mee? Zoals ik het hierboven beschreven heb, gaat het dan goed? Ik wil me auto niet naar de sodemieter helpen hehe

Groeten,

Simon
Laatst gewijzigd door MVW op 24 jul 2018 11:17, 1 keer totaal gewijzigd. Reden: I.V.M. HOOFDLETTERGEBRUIK
#2811082
De mooiste oplossing is om een aansluiting in je zekeringenkast te maken. Je kunt even kijken of je in de posities waar nu geen zekering zit, wel een stekkertje in zit waar 12 volt op staat. In dat geval kun je een draad met stekker bij de dealer (of online) kopen met het nummer: 000979135E. (Indien er in een lege positie nog geen stekkertje zit, kan die ook nog makkelijk gemonteerd worden). Dit stekkertje klik je dan in de lege positie in je zekeringenkast.

Afbeelding
#2811101
Dank voor jullie reactie. Hierbij wat extra gegevens van mijn auto:

Volkswagen Golf 7 , 2014
1.2 TSI 105 PK Cup Edition
Huidig navigatie systeem: Discover Pro

@MVW, doel je erop voor de geschakelde 12V om die alleen op de zekeringskast aan te sluiten? Zou ik de constante 12V en de Ground kunnen aansluiten op de achterkant van mijn Volkswagen Infotainment systeem? Voordat ik een kabel wil doortrekken, wil ik eerst de versterker testen of het voldoet aan mijn wensen. Indien ik de ISO speaker kabel doorlus en de 12V en Ground van het Volkswagen Infotainment systeem gebruik, zou ik de versterker kunnen testen, correct?

Ik zag online dat men ook wel Fuse Tabs gebruikte, deze leek me ook wel handig:Afbeelding

@hawkeye, ik ga jullie zeker op de hoogte houden. Als ik tevreden ben over het resultaat zal ik een filmpje gaan maken hoe dit te realiseren, zodat anderen het in toekomst ook gemakkelijk kunnen aansluiten.

EDIT: Ik zie dat op de Volkswagen infotainment een min(-) en plus(+) aansluiting zitten. De ISO-power kabel heeft een 12V+ en een GROUND. Kan ik de GROUND op de min(-) van de quadlock aansluiten?

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]