VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Vandaag nieuwe koelmiddel laten vullen voor de airco, er zat nog maar 40 gram in....
Na het vullen airco aangezet, maar wordt niet koud...

De Vins draaien niet, maar ook de buitentemperatuursensor (die voor de radiator zit), werkt niet..

Waar kan ik gaan zoeken...
Ik zag dat je in een ander topic had aangegeven dat de buitenluchttemperatuursensor niet goed werkt en soms temperaturen onder het vriespunt aangeeft. Dat verklaart waarschijnlijk je probleem; als het buiten onder de -3 graden Celsius is, schakelt je airco automatisch uit om bevriezing van je verdamper te voorkomen. Dus het is belangrijk dat je dit probleem als eerst verhelpt :tu:
Wat bedoel je met eindelijk? Toch niet omdat je even tot de volgende ochtend moest wachten op een reactie hoop ik? ;)

Welke buitenluchttemperatuur wordt er aangegeven? Die schommelende weergave is niet veranderd? Dan kan het inderdaad een probleem met de bedrading zijn. Kijk goed naar de kwaliteit van de draden die de stekker in gaan. Misschien ontdek je beschadigingen aan de bedrading als je je voorbumper eraf haalt. Vaak gaat het mis door een montagefout; de kabel komt te strak of klem te zitten.
Hij geeft geen temperatuur meer aan. 3 streepjes.. hij heeft wel gewerkt. En is sinds een tijd geleden vreemde, extreme temperaturen gaan weeegeven, na een tijd is het gestopt. En geeft die niks meer weer. Bumper etc. Is niet verwijderd geweest.
Tja, je zou eens met het uitlezen met bijv. VCDS kunnen kijken of de buitenluchttemperatuur wel door de computer wordt geregistreerd. Zo niet, kan het aan (weer) een kapotte sensor of je bedrading liggen. Komt de temperatuur wel goed binnen, maar wordt deze niet goed weergeven (wat mij niet waarschijnlijk lijkt, maar je weet maar nooit) dan is er met de sensor en bedrading niets mis en moet je in een andere richting zoeken.

En misschien is de bumper er jaren geleden wel een keer vanaf geweest. Een beschadigde draad kan door weersinvloeden steeds slechter worden; corrosie treedt pas na een langere tijd op. Dat komt wel het meest overeen met: hij ging het steeds slechter doen en hij doet nu niets meer.

Doe er je voordeel mee ;)
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]