VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door MichelBlok
#2811498
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje.
Ik heb een Golf 1 project gekocht en wil daar een echt beest van maken. :E
Welke motor zouden jullie mij aanraden erin te leggen?
Ik denk zelf wel bij een 4 cilinder te blijven ivm aanpassing van je kenteken wanneer je een 5 of 6 cilinder erin legt?
Heeft iemand tips???

Ik hoor het graag!! :tu:

Grtn,
Michel
Gebruikersavatar
door mano
#2811500
Je zal toch moeten omkeuren als je 40% meer vermogen krijgt. Tenzij het een beestje moet worden. Dus 4,5 of 6 cilinder zou ik niet naar kijken dan.
door MichelBlok
#2811510
Tsja, wensen... Ik heb er zoveel.. :-) Budget is in principe niet echt een probleem, wil eigenlijk gewoon een snelle motor van zichzelf, welke ik later verder kan uitbouwen. Gaat me meer eigenlijk om welke motor er goed past. Uiteraard zal ik e.e.a. moeten aanpassen wat betreft steunen en dergelijke, maar wil ook niet de hele auto uit elkaar hoeven halen om ALLES pas te maken....
door MichelBlok
#2811511
Ik heb nu (bijvoorbeeld) gevonden een 1.8 T 20V (AGU) uit een Audi A3 van 2000...?
Is dit iets waar ik iets mee kan? Kijk de motor op zich is natuurlijk leuk en kan ik heel wat PK'tjes uitkrijgen, maar krijg ik dit in mijn Golfje gepast?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2811559
20VT in een MK1 is al erg vaak gedaan dus het is zeker passend te maken. Er is voldoende informatie over te vinden op internet, als je de tijd hebt om het allemaal door te nemen. Persoonlijk vind ik 20VT een uitstekende keuze i.v.m. tuningsmogelijkheden en ook omdat deze wat lichter is t.o.v. een VR6 motor bijvoorbeeld. Maarre...ik heb nog geen voorsteltopic van je project gezien. Mogen wij ook meegenieten? :mrgreen: Maak een topic aan in De Garage en laat ons zien waar je mee bezig bent....ben benieuwd :tu:
Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Om er nog even op terug te komen; Er zaten bij mij[…]

Wie heeft interesse voor overname 4 velgen met ban[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]