VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2813002
Sinds 2 maand een tevreden eigenaar van een VW Golf VII, deze is volgens Volkswagen bouwjaar 2014 maar RDW zegt 22-12-2013.

Dit terzijde maar er zit een Discover Media Mib 1 in, nu had ik in mijn oude auto een Pioneer radio met Carplay, deze past niet in mijn huidige en ben daarom op zoek naar een 2e generatie van de Discover Media (Mib2).

Opzich is dat niet zo schokkend maar wat ik nergens kan vinden is of het een plug en play is, dus oude basisunit uit de dashboardkast eruit en vervangen voor een nieuwe.

Het scherm hoeft in principe niet vervangen te worden, maar ik weet niet of dit zomaar kan. Of zal ik mijn auto aan een computer moeten hangen.

Het einige wat ik gevonden heb is een vervanging naar een Discover Pro, maar dat hoef ik niet.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2813004
Het kan wel, maar is wat meer plug en pay. Heb er zelf een originele Mib2 met Carplay in hangen. Heb ik de dure VW navi en zijn updates ook niet meer nodig.
#2813005
Dat is ook wat ik wil, de navi van VW is traag en verouderd, navigeren met Apple MAps, Google Maps, Waze of Flitsmeister is altijd beter en sneller dan wat ik nu heb, plus spotify bedienen via het scherm is ook weer veiliger dan met de iphone in de handen.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2813006
Ik heb deze er sinds kort inhangen:
Afbeelding

Sinds de komst van iOs 12 gebruik ik hem ook. Waze werkt op dit moment ook via Carplay en Flitsmeister is ook druk bezig om de app naar Carplay te brengen.

Die van mij komt uit China/e-Bay, zoek maar eens op: 5GG035280D. Nadeel is dat ze alleen Engels en Chinees als taal hebben (alhoewel ik weet dat er op de achtergrond hard aan gewerkt wordt om de NL taal toe te voegen).

Prijs/kwaliteit van deze dingen is prima :tu:
#2813097
Als je van de china troep af wilt blijven moet je eens naar Cartronic gaan, voor 1999 euro bouwen ze een Discover pro in inclusief Carnet :)
#2813104
€1999 is wel duur, ik heb nog geen tijd gehad zal een kijken naar aliexpress

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.