VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2813087
Mijn achter deuren willen niet open.
Als ik de deuren met de hendel wil openen (van binnen uit) dan gaat de knop om hoog.
Als ik de hendel los laat en de knop/staafje vast houd dan word de knop/staafje sterk terug getrokken door(denk ik vacuum).
Iemand of een idee oplossing :D
#2813091
Slotmodule is kapot, dit werkt elektronisch en niet met vacuüm. Uiteindelijk werkt het weer en kunnen de deuren weer open. Wanneer? Dat weet geen mens. Het komt vaak voor bij de MK4 en B5 platforms van VAG modellen tussen 1997 - 2003. Je kunt het zelf vervangen als je een beetje handig bent maar het beste kun je contact opnemen met http://www.deurslotreparatie.nl :tu:
#2813100
Wat bedoel jij precies met de slotmodule,waar zit dit onderdeel?
Is dat de elct. printplaat?
Dus het vergrendelen en ontgrendelen werkt geheel niet op vacuum bij mijn bora?
#2813101
Hij bedoeld gewoon het slot in de deur, gaan inderdaad vaak kapot.

Om het uit te sluiten kun je hem altijd laten uitlezen en de meetwaarden controleren, om te kijken of de aansturing wel juist is. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn het de sloten zelf.

Vacuüm is iets van vroeger, word tegenwoordig buiten de motor zelf en rembekrachtiger om niet meer gebruikt in auto's.
#2813106
Dennuus1 schreef:Hij bedoeld gewoon het slot in de deur, gaan inderdaad vaak kapot.

Om het uit te sluiten kun je hem altijd laten uitlezen en de meetwaarden controleren, om te kijken of de aansturing wel juist is. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn het de sloten zelf.

Vacuüm is iets van vroeger, word tegenwoordig buiten de motor zelf en rembekrachtiger om niet meer gebruikt in auto's.
Dankje!

Zelf denk ik nu dat het de aansturing is omdat beide voordeuren wel gewoon open gaan en het vaker is gebeurd nu ik mij herinner...
Uitlezen lijkt mij inderdaad ook een zeer goed idee! ;)
Ik las op internet dat er vrij uitgebreide uitleesapparaten voor zo'n 75 euro te koop zijn.
Iemand ervaring daarmee?
#2813120
Universele uitleesaparatuur is niks waard.

Nouja, Bosch KTS bijvoorbeeld wel, maar dat kost een paar duizend euro.

Spul van een paar tientjes is leuk om een foutcode uit te lezen, veel meer moet je er niet van verwachten.
#2813594
hawkeye schreef:Rij even naar Apeldoorn, Frank die weet wel wat te doen om dit veelvoorkomende euvel te verhelpen, zie zijn website http://www.deurslotreparatie.nl
als het een veel voorkomend probleem is waarom vertel jij of frank niet wat het is??
Ik zet dit probleem op dit forum om het zelf te kunnen maken anders was ik wel naar een garage/dealer gegaan!
Als jij een lief hebber bent vertel jij of die frank wat het probleem is !! Ik denk dat jij er alleen geld aan wilt verdienen in plaats van een vw fan te zijn die elkaar helpt!!

Zo ik zie is het iets kleins omdat toen ik mn auto kocht de achter deuren wel(tijdelijk) open gingen voor de apk.

Zover ik zie is het een kleine elct probleem!
Iemandt een iedee zonder er zelf geld aan te verdienen en elkaar te helpen?
#2813598
Ik snap je punt. Het is een bekend probleem waar iemand nu al de oplossing voor weet, maar niet op het forum vermeld. Echter, de manier waarop je "ons" als leden aanspreekt, stemt mij ook niet positief. Denk er wel aan dat iedereen die hier actief is, in zijn of haar vrije tijd je zo goed mogelijk probeert te helpen.

Voor de meesten mensen is het een uitkomst om voor een paar tientjes van hun probleem af te zijn. Het kan een probleem zijn in de soldeerverbindingen op de printplaat van de slotmodule. Op YouTube kun je veel filmpjes vinden waarin ze tips geven hoe en welke soldeerpunten je na moet lopen.

Als ik een keer een defect slot in mijn handen krijg, of als een slot van mijn Golf 4 kuren krijgt, wil ik een handleiding maken om hier zelf mee aan de gang te gaan. Maar nogmaals, er zijn al veel mensen die mij voor waren en dit al op YouTube hebben geplaatst ;)
#2813604
Remco118 schreef:als het een veel voorkomend probleem is waarom vertel jij of frank niet wat het is??
Ik zet dit probleem op dit forum om het zelf te kunnen maken anders was ik wel naar een garage/dealer gegaan!
Als jij een lief hebber bent vertel jij of die frank wat het probleem is !! Ik denk dat jij er alleen geld aan wilt verdienen in plaats van een vw fan te zijn die elkaar helpt!!

Zo ik zie is het iets kleins omdat toen ik mn auto kocht de achter deuren wel(tijdelijk) open gingen voor de apk.

Zover ik zie is het een kleine elct probleem!
Iemandt een iedee zonder er zelf geld aan te verdienen en elkaar te helpen?
Dit vind ik ook een hele rare reactie :SCRATCH:

Je krijgt een aantal reacties met tips waar het probleem aan kan liggen en ineens heeft iedereen aandelen bij Frank en wilt hier geld aan verdienen. Wat een bizarre redenering. Ik was de eerste die in dit topic regeerde en ik vertelde meteen dat je slotmodule defect is. Met die 75,- euro die je uit wilt besteden aan goedkope uitlees apparatuur kun je ook een nieuwe module kopen, ben je gelijk van het probleem af. Sterker nog, bij Frank ben je voor 50,- euro klaar. Wat gaat er toch mis de laatste tijd? Iedereen wilt alle antwoorden op een dienblad gepresenteerd krijgen zonder ook maar enige moeite voor te doen. Lekker bezig, hier scoor je punten mee. Ik kan me voorstellen dat de rest van het forum de volgende keer in de rij gaat staan om jou weer eens te helpen :tu:
#2813615
Ik wil daar ook graag op reageren. Heb bij mijn vorige VW 's, diverse keren problemen gehad met de deursloten. Op advies van iemand op dit forum ben ik naar Frank geweest, en die heeft mij al die keren prima geholpen, daar had ik graag diverse ritjes naar Apeldoorn voor over. Ik heb geen aandelen bij Frank, maar als iemand je op deze manier kan helpen om de storing op te lossen, dan prijs ik zijn website graag aan.
#2813619
Laat ik het zo zeggen,welk onderdeel gaat er in de slotmodule stuk?
Zodat dat te maken is zonder een nieuwe slot module te moeten kopen a 45 euro pst.
Bij mijn auto werkte het ok, maar na een paar dagen werkte het niet en later weer wel en nu weer niet dus toen hij apk gekeurd werd werkte het wel.
Dus het probleem lijkt mij kan iedereen ook zelf oplossen zonder een nieuwe module te moeten kopen a 45 euro per kant.

Ik wilde niemand beledigen maar zoals ik eerder zei,elkaar helpen door het zelf te repareren inplaats van direct nieuwe modules te kopen.
#2813625
als je nu gewoon gezegd had jongens bedankt voor de tip.
maar ik wil het graag zelf proberen te maken had je nu de uitleg al gehad.
de mensen weten niet hoe technisch jij bent en de tip die ze je geven bij frank is aanzienlijk goedkoper als je zelf niet over bijvoorbeeld een multimeter en soldeerbout beschikt en de benodigde kennis. Ze nemen zoals al gezegd de tijd om jou te helpen als je dan zoon reactie plaatst ga je niet veel verder komen natuurlijk...
maar goed dat ter zijde goeie leer voor de volgende keer.
aangezien we het wel een beetje gezellig moeten houden met ze alle. Hierbij:
zoals al vermeld de soldeerverbindingen demonteer het slot en kijk de printplaat na aan de onder kant of je een koude verbinding ziet.
houd in een gebarsten soldeerverbinding.
deze zal dus de ene keer wel contact maken en de volgende keer net niet meer.
deze soldeer je opnieuw nadat je de oude tin verwijderd hebt met een desoldeer apparaat.
als dit niet het geval is dan de connector bekijken waar die in de printplaat gesoldeerd zit.
hiervan wil ook nog wel is een pin door oxidatie door midden gaan.
hierbij kun je dus de multimeter gebruiken.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.