VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Goedenavond,

Ik heb onlangs een Golf 6 gekocht welke speling heeft in het stuur. Na wat onderzoek ben ik er vrij zeker van dat dit veroorzaakt wordt door de kruiskoppelingen welke aan de stuurkolom vast zitten.

Nou is mijn vraag, is er iemand die mij kan voorzien van de werkvolgorde van het vervangen van de stuurkolom? Hetgeen waar ik nu tegenaan loop is hoe ik de breekbouten tussen contactslot en stuurkolom los ga krijgen en of de verbinding tussen stuurkolom naar het asje welke uit het stuurhuis komt maar op 1 manier mogelijk is of dat hier een ander trucje voor is om dit weer op exact dezelfde manier te monteren.
ik zet er altijd een streep op met een verf marker.
maar 9 van de 10 keer zit er een inkeping in en is montage maar op een manier mogelijk.
dit is bij de golf 6 ook het geval.
wel moet je er natuurlijk op letten dat het stuur recht staat voor montage en bij demontage,
en je het asje niet verdraait.
hoe je het verder los krijgt bij een golf 6 durf ik niet te zeggen.
ga er tevens van uit dat speling op de spoorstangen, draagarmen en fusee's gecontroleerd is.
Breekbouten is altijd k*t.
Los proberen te tikken met een hamer en centerpunt, of er een bout oplassen, al zal dat laatste lastig worden binnen in de auto..
Thx voor de antwoorden. Waarom moet het stuur recht staan Patricht? Het stuur heeft een aftekening hoe deze gemonteerd moet worden. Als de kolom dat ook heeft kan het toch maar op 1 manier erop en maakt de stand van je stuur niet veel uit toch?
stuur heeft een bepaald punt van montage.
doe je dit niet kan bijvoorbeeld de wikkelveer onder spanning komen te staan.
als jij het stuur bijvoorbeeld een slag verdraaid en daarna monteert staan de wielen wel recht mits je de as niet ook verdraaid hebt. Maar dan klopt het begin punt van het stuur dus niet meer.
daarom dus voor demontage wielen recht zetten.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht