VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mobidick
#2813324
Wie heeft hier in de praktijk of van monteurs wat over gehoord? Dit gaat over een anwbtest van 2001/2011(De techniek van de Tiguan komt in hoge mate overeen met andere Volkswagen-modellen. Dat betekent dat er ook overeenkomsten zijn in de mankementen die daaruit voortkomen. Zo hebben de direct ingespoten benzinemotoren last van de coatings in de cilinders of op de zuigers die sneller slijten dan bedoeld, waardoor de zuigers gaan ‘vreten’ en de boel kapot loopt. Inwendig lekkende koppakkingen leiden tot koelproblemen of slechte smering door koelvloeistof in de olie. Stijgend oliepeil is reden voor groot alarm. Het twee-massa-vliegwiel kan slecht tegen overbelasting (zoals rijden met caravan of aanhanger) mijn auto is van 2010 een heeft in 2015 een complete revisie van de distributieketting, een waterpomp en een katalysator gekregen dit waren duren reparaties. Nu zie ik dit van de anwb weer, en denk erover om afscheid te nemen van Volkswagen ivm weer een grote kostenpost. De auto heeft 140.000 km gelopen en trekt regelmatig een caravan van 1500kg. Hopelijk krijg ik voldoende info ivm ander merk of bij de Tiguan blijven.
Gebruikersavatar
door Knudde
#2813326
Veel zoeken geeft je een fantastisch beeld. Over LADA is bijna niets geschreven en daar kan ook niet veel aan stuk. Verder is er over ieder merk veel te vinden. Positieve reacties worden zelden gegeven. Geef 100 man een straatklinker en check de reacties. Er zullen er niet veel zeggen dat ze een fantastisch stuk über simpele techniek in handen hebben.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2813328
Leefensduur.... Dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
door Knudde
#2813362
85er schreef:leefen en laten leefen hahaha
Dennuus1 schreef:Leefensduur.... Dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
En noem je jezelf pannekoek of pannenkoek?
door Mobidick
#2813365
Hallo, misschien een beetje flauw van mijn kant maar lezen jullie de vraag niet. Ik ben echt benieuwd hierna. Dat komt dat ik in een korte tijd distributieketting a €2300 en waterpomp a €650 en een katalysator a €1300 heb betaald. Misschien voor een hoop mensen pinuts maar voor mij niet.Dus zo lollig is dit niet allemaal.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2813371
Stefanstolte schreef:Mijn golf 1.4 16v staat nu op 255 loopt nog prima

Ja, dus? Dat is een totaal andere motor, appels met peren vergelijken.

1.4 TSI, zeker de eerste bouwjaren, zijn niet de beste motoren.

Ketting komt vaak voor, die heb je nu gehad, dus zul je waarschijnlijk geen last meer van hebben. Katalysator en waterpomp zijn dingen die bij elke auto kapot kunnen gaan.

Zuigers die vastvreten komt inderdaad wel eens voor bij deze motoren, turbo gaat wel eens kapot... Het is gewoon een motor met kwalen, je kunt er geluk of pech mee hebben.

Persoonlijk zou ik sws geen "downsize" motor pakken om een caravan mee te trekken. Gewoon lekker een 2.0 of groter pakken, die hoeft veel minder op z'n teentjes te lopen.
door Stefanstolte
#2813372
Oepss het was al laat ule we maar zegen


idd zie nu ok pas dat het om een tsi

1.4/16v blokje word hier zwaar mishandeld en dat toch al wel een jaartje lang elke dag rustig rijden doe ik er zeker niet mee maar hij blijft toch beat leler loope maar idd betwr lezen doet wonderen :lol:
Gebruikersavatar
door PaulusB
#2813374
Gisteren was dat ANWB programma met die gast van Wegmisbruikers op tv was er vrij nieuwe 1.4 TSI Passat ook turbo kapot. Die rade aan ook geen zware last te trekken met een kleine 1.4 tsi.
Gebruikersavatar
door Dennuus1
#2813380
Stefanstolte schreef:Oepss het was al laat ule we maar zegen


idd zie nu ok pas dat het om een tsi

1.4/16v blokje word hier zwaar mishandeld en dat toch al wel een jaartje lang elke dag rustig rijden doe ik er zeker niet mee maar hij blijft toch beat leler loope maar idd betwr lezen doet wonderen :lol:
Beter typen doet ook wonderen.
Gebruikersavatar
door 85er
#2813400
gewoon als tip, juist in dit huidige digitale tijdperk, of je moet ook kleurenblind zijn en geen rode onderlijning kunnen zien,
er zit namelijke een ingebouwde spellings-corrector in het tekstvak
waar je typt,
die rood onderstreepte lijntjes wil zeggen
dat het niet in het woordenboek voorkomt,
rechtsklikken geeft dan suggesties wat het fout getypt woord kan zijn...
door Xizer
#2813745
Dennuus1 schreef:Leefensduur.... Dat heb ik nog niet eerder voorbij zien komen.
Beetje het verhaal van de pot en de ketel hé?! Een willekeurige reactie:
Dennuus1 schreef:Hij bedoeld gewoon het slot in de deur, gaan inderdaad vaak kapot.

Om het uit te sluiten kun je hem altijd laten uitlezen en de meetwaarden controleren, om te kijken of de aansturing wel juist is. Maar hoogstwaarschijnlijk zijn het de sloten zelf.

Vacuüm is iets van vroeger, word (t) tegenwoordig buiten de motor zelf en rembekrachtiger om niet meer gebruikt in auto's.

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]