VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door Viwie
#2813433
Hallo Allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan bij het instellen van driver profiles in mijn golf 7.
Er zijn drie profiles (bestuurders) aan te maken en per profile onthoud hij diverse instellingen. Ook is het mogelijk om een sleutel toe te wijzen aan een bestuurder zodat bij het openen van de deuren de instellingen voor desbetreffende bestuurder direct ingesteld worden.


Ik loop tegen het probleem aan dat indien ik de auto stilzet in een bepaalde driver mode (eco, comfort, normal of sport) deze onthouden wordt en bij het opnieuw starten van de auto de modus wordt ingesteld op hoe deze stond bij het uitzetten van de auto. Dit werkt wel maar als ik een sleutel toewijs aan mijn profile werkt dit niet meer. Als ik de auto als voorbeeld uit zet in sport stand en vervolgens weer start staat de DSG in normal mode (D) maar als ik op de button klik waar ik de drive modes kan wijzigen staat deze wel op sport maar dit is dus niet zo. Dit overigens ook bij aan andere drive modes, hij zet de DSG altijd in normal (D).


Kortom het maken van driver profiles en het functioneren hiervan werkt dus goed totdat je een sleutel gaat toewijzen, dan onthoud hij niet de driver mode waarin de auto heeft gestaan en waarin hij bij het starten ook weer in zou moeten staan.


Beetje lang verhaal maar ik kom er niet meer uit.
Gebruikersavatar
door Antera
#2813611
De auto start altijd in D wel of niet met sleutels aangemeld enz. Dit is een veel komende klacht maar omdat de auto nog niet warm is heeft de S stand geen zin b.v. en start de auto daarom denk ik in zijn D
door Viwie
#2813662
Dit klopt deels. Ik had een profiel voor mijn zoon ingesteld (niet toegewezen aan een sleutel) en als ik dit profiel pak en de auto bijvoorbeeld stil zet in eco en daarna weer start staat hij nog gewoon in eco, dit ook bij sport. Op het moment dat ik het profiel van mijn zoon toewijs aan een sleutel werkt dit niet meer, wat overigens niet erg logisch klinkt. Als ik mijn eigen profiel pak die toegewezen is aan een sleutel start hij altijd in D, ongeacht in welke stand hij staat bij het stilzetten van de auto. Als ik mijn profiel ontkoppel van een sleutel pakt hij wel de modus waarin hij is uitgezet maar moet ik bij het starten van de auto altijd eerst mijn profiel instellen aangezien deze dan opeens standaard op een andere bestuurders profiel staat, ook zoiets vreemds...

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]