VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2813626
Zoals de titel het al omschrijft;

Nog meer Touran rijders hier die wat moois van hun Touran gemaakt hebben?

Ik zal zelf aftrappen met mijn Touran die ik onlangs gekocht heb en ik nu naar 2.0 TFSI met 4motion aan het ombouwen ben. Volkswagen heeft te weinig aan papa’s gedacht die vroeger GTI’s en G60’s reden en nu een snelle gezinsauto willen... :D Zelf bouwen dan maar! :tu:

Afbeelding

Afbeelding
#2813632
dikke auto
maar heb je je wel verdiept in de 2.0 tfsi motoren ?
en het olie schraapveer verhaal.
of heb je een motor van na 2016 ?
#2813633
Nee, juist de eerste generatie van de Golf 5 met distributieriem ipv ketting. Dit zijn ook prima motoren zonder olieverbruik. Qua motorloop zijn dit heel erg fijne motoren. Ik sloop er een Golf 5 GTI met DSG voor dus ik heb direct alles bij de hand. Ik heb ook eerst bijna 4 jaar in deze auto gereden.

Ik had eerst een complete R32 ombouw liggen maar heb hier om wat redenen toch vanaf gezien.
#2813784
Het is nu een 1.6 FSI. Binnen de bebouwde kom aardig mee te rijden maar op de snelweg wil het echt niet. 115pk op 1600kg is net te weinig ;)

Heb je een link naar je project op volksforum? Ik ben daar ook inderdaad actief.
#2813839
Ja, eigenlijk omdat de R32 gewoon moeilijk te tunen is. Omdat ik achter geen ruimte kan maken voor de accu (7 zitter) moet ik de accu voorin plaatsen. Dat gaat op zich prima met een 2.0 tdi luchtfilterbak. Echter kan ik dan geen fatsoenlijke supercharger meer kwijt, alleen zo’n vortech ding... turbo word ook een duur iets op een R32.

Voor datzelfde geld reviseer ik de motor, bouw ik om naar k04 en houd ik nog wat over.
#2813852
Wanneer technische aanpassingen aan een Touran ook onder iets moois vallen, hier wat foto's van een "project Touran" (2004) waar we een 150pk 2.0 FSI verwisselt hebben met een (2013) R20 motor. Tijdens de proefrit ging deze meteen door de koppeling.......das weer verholpen. Is wel wat vreemd, een Touran die met gang door de 200km/u barriere heengaat :mrgreen: . Alles "praat" inmiddels wel met elkaar zoals het dashboard, abs, stuurelektronica e.d. Nu nog de laatste loodjes zoals het definitief afstellen en de gang naar de RDW. Overigens zijn behalve de motor incl. 6 bak ook de remmen overgenomen, en is het onderstel aangepast.

Afbeelding

Afbeelding

Jos.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]