VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Beste VW vrienden,

Ik heb sinds kort een golf 4 1.6 sr uit 1999.

In het begin starten zo nu en dan mijn auto niet goed maar zodra ik dan het gaspedaal in druk start hij wel en heel soms als ik naar de supermarkt ga en ik na 5 min terug kwam starten de auto ook niet makkelijk.

Maar nu komt het erger geworden sinds gister start ik de auto en zodra weg rij gaat de auto heel hard te stotteren en bokken.

Als ik de auto start en het gaspedaal ook maar heel licht in drukt voel je direct dat hij raar gaat doet en valt hij meestal uit. Ik zorg voortaan dat de auto eerst achter uit gereden word uit het parkeervak en laat ik ligt de koppeling op komen als ik hem dan in zijn eerste versnelling zetten, dan begint de auto te rijden en komt hij op snelheid. Als ik dit namelijk niet doe en stil staat weg rij en direct het gaspedaal in druk gaat hij heel hard inhouden of bokken en valt hij meteen uit.

Het vreemde is dat ik na 100 meter stoten en bokken geen problemen meer heb en de auto gewoon weer normaal rijd.

Wel vind ik dat de auto een beetje stinkt naar koelvloeistof.

Verder loopt de auto ook niet helemaal stationair als de auto stil staat hij schommelt soms tussen 800/900/950 toeren

ik hoor graag als iemand wat weet.

Alvast bedankt.

gr,

Wesley
Tja, er kan zoveel aan de hand zijn. Heb je de auto al laten uitlezen?
Tip: als je hem uitlees of uit laat lezen (met voorkeur VCDS/Vag-com) bekijk dan de overslagteller op het moment dat de klacht zich voordoet. Als de motor onregelmatig draait heb je best kans dat de overslagteller van bijv. cilinder 1 oploopt. Je weet dan dat je de componenten van die cilinder moet controleren / uitwisselen met andere cilinders; bijv. de bougie, bobine en injector. Er zijn tal van dingen die je kunt controleren, maar dan is diagnoseapparatuur (om uit te lezen) wel noodzakelijk.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]