VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
door RasheedAAZ
#2814247
Hoi.

Ik ben Rasheed, 26 jaar uit Limburg, en heb momenteel een AAZ motor in mijn Golfje 2 steken.

Er zijn wat issues met de motor. Qua prestaties rijd deze goed, zit een kkk24 turbo op ( die heb ik zelf moeten aanpassen zodat hij op het blok past) , wastegate dicht gedraaid zodat hij later open springt. Zat van origine een kleine k03. Zat ook een EGR klep in. Die hele wirwar heb ik verwijderd en er 1 van een GTD mk2 in gelegd.
Boostpin van een GTD. de brandstof verrijker ver ingedraaid.
Met het 'afronden' van de motorswap, wou ik hem starten, maar helaas was de pomp droog, en deed hij niks. (De originele pomp werkte met een ronde dikke stekker, ECM gecontroleerd) Had toen ook de startblokkering omzeilt, helaas ging hij nog steeds niet aanslaan.
Andere pompsteun via ebay occasie besteld, en ben 300 tal kilometers gaan rijden om een ouder model Bosch VE pomp te gaan halen, zonder dat elektronica gedoe met sterwiel in de LDA.

Motor draait en auto rijd, maar koudstarten, sloopt hij startmotoren like breakfast. Ik heb in 1 jaar tijd 2 startmotoren kapot gekregen, omdat hij bij koudstarten of na lang stilstaan, niet direct wilt aanslaan. Nieuwe diesel filter + dat retour klepje + nieuwe rubberen leidingen gemonteerd. Helaas blijft het blok slecht aanslaan bij koude start. In de zomer heb ik daar GEEN last van. 28 graden buiten, koude start direct zonder stoten en hikken draait hij.
Probleem nummer 1: koude start hendel (vervroeger) is NIET AANGESLOTEN. Kabel was kapot die van het dashboard vertrekt. En de gloeibougies zijn nog niet vervangen.

Timing is op gevoel en op het oor terug ingesteld. Ik heb helaas geen klok hoe je dit moet doen, en de motor start NIET als je de pomp op de normale stand vast draait. Momenteel staat de pomp heel ver naar het blok gekanteld, en raakt de LDA behuizing de injectorleiding aan.
door klaas1
#2814600
Distributie timing controleren, krukas tandwiel eraf en controleren op uitgeslagen spie of beschadigd tandwiel binnenkant. gloeispiralen goed? retourleidingen en rubber ringetjes bij brandstoffilter controleren cq vervangen preventief.

ja ik had me eerst voorgesteld in de garage. Leek […]

Volkswagen Polo 6R 2009 EPC probleem

De auto is al uitgelezen en alles wat rood was in […]

Ik weet niet op welk platform de Caddy uit 2020 zi[…]

Die heb ik al vervangen. Beide antennekabels waren[…]

De sensor die onder de motorsteun zit is nr. 01M92[…]

Ik kan dat topic niet meer terugvinden over een mo[…]

https://www.kleinanzeigen.de/s-032145169q/k0 Je[…]

Gestolen Polo T-833-SH

Beste leden, Helaas heeft iemand weer niet met zi[…]