- 23 dec 2018 14:00
betreft hier een golf v bouwjaar 2007 met BXF motor (pompverstuivers) , de wagen start normaal ,rijd normaal , maar is op 2 maanden tijd een 10tal keer stilgevallen , dit gaat volgens de eigenaar vooraf met lichtjes schokken , inhouden en vervolgens valt hij uit ,dan kan hij na enkele keren proberen en even wachten terug starten en rijd weer normaal (voor een tijdje) , zelf heb ik ook al wat gereden met de wagen en heb ondervonden dat de wagen soms bij harder optrekken (hogere toerentallen ) hevig begint te schokken , ik heb de elektrische opvoerpomp in de tank reeds vervangen , brandstoffilter en de tandempomp op de cilinderkop maar nog steeds geen resultaat ,de eerste maal toen de wagen in panne stond ben ik ter plaatse geweest en uigelezen maar gaf geen foutmelding (snap on solus) de elektrische pomp kan je aansturen met de testkast maar de pomp reageerde niet , vervolgens klopte ik onderaan tegen de brandstoftank en de pomp sloeg aan ,starte weer en reed terug normaal ,pomp toch maar vervangen , maar zag in de tank dat alles zwart aangeladen was ,zou door een defecte tandempomp komen ,dus vervangen , weet iemand hier een oplossing voor ,bij fouten uitlezen krijg ik geen fout aanwezig ,