VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door papiduro
betreft hier een golf v bouwjaar 2007 met BXF motor (pompverstuivers) , de wagen start normaal ,rijd normaal , maar is op 2 maanden tijd een 10tal keer stilgevallen , dit gaat volgens de eigenaar vooraf met lichtjes schokken , inhouden en vervolgens valt hij uit ,dan kan hij na enkele keren proberen en even wachten terug starten en rijd weer normaal (voor een tijdje) , zelf heb ik ook al wat gereden met de wagen en heb ondervonden dat de wagen soms bij harder optrekken (hogere toerentallen ) hevig begint te schokken , ik heb de elektrische opvoerpomp in de tank reeds vervangen , brandstoffilter en de tandempomp op de cilinderkop maar nog steeds geen resultaat ,de eerste maal toen de wagen in panne stond ben ik ter plaatse geweest en uigelezen maar gaf geen foutmelding (snap on solus) de elektrische pomp kan je aansturen met de testkast maar de pomp reageerde niet , vervolgens klopte ik onderaan tegen de brandstoftank en de pomp sloeg aan ,starte weer en reed terug normaal ,pomp toch maar vervangen , maar zag in de tank dat alles zwart aangeladen was ,zou door een defecte tandempomp komen ,dus vervangen , weet iemand hier een oplossing voor ,bij fouten uitlezen krijg ik geen fout aanwezig ,
door papiduro
met de snap on solus ultra , maar geeft telkens geen foutmelding aanwezig , toch zegt de eigenaar wanneer hij uitvalt het motorstoring lichtje aangaat , maar word niet opgeslagen in de ECU
door Mari
... heb begrepen dat het wel vaker voorkomt dat algemene uitleestools geen storingscodes vinden, probeer het daarom eens met VCDS.
door papiduro
ga ik zeker doen , vooraleer we nog iets gaan vervangen , de bedrading in de cilinderkop aan de injectoren is ook een zwak punt en word ook door velen aangeraden te vervangen , heb ik reeds bij een drietal wagens gedaan maar hadden niet dezelfde klachten ( enkel schokken en soms op 3 cilinders lopen ) bij deze wagen is het of de brandstoftoevoer stopt ,begint in te houden , en valt stil. het vreemde is dat hij na een paar minuten en even proberen hij weer terug start en gewoon terug normaal rijd . alvast bedankt voor het meedenken en ik hou je op de hoogte
door papiduro
nog even een update , nog steeds geen oplossing gevonden voor het probleem , had gehoord van relais 109 ( stroomvoorziening ecu ) veel voorkomend probleem maar is enkel bij oudere modellen . nog eens een flinke proefrit gedaan en wanneer de motor goed op temp. is en men trekt iets hoger in toeren begint hij te schokken alsof er te weinig brandstof toegevoerd word , de bedrading ter hoogte van de startmotor (kabelboom naar motorblok ) wil daar ook wel eens doorschuren maar is ook ok , denk nog steeds aan de bedrading van de injectoren maar kan daardoor niet stilvallen denk ik , we blijven gewoon verder zoeken , hou jullie op de hoogte
door JUUL
papiduro schreef:denk nog steeds aan de bedrading van de injectoren maar kan daardoor niet stilvallen denk ik
Juist wel :tu: Is de auto inmiddels met Vagcom uitgelezen?
door papiduro
nee , nog niet laten uitlezen , ga ik wel doen , sprak deze week een VAG technieker met ervaring , vertelde dat dit een veel voorkomend probleem is bij dit type motor en zou een verlies van retourdruk zijn langs zijkant injectoren , er zitten 2 O ringen op de injector waartussen een opening in de cilinderkop de overtollige brandstof terugvoert , die O ringen zouden doorlaten en zo een foutieve brandstofdruk hebben , enkel de O ringen vervangen zou slechts een tijdelijke oplossing zijn omdat de openingen waarin de injectoren zitten ''uitslijten'' , zij hadden dit al meerdere malen voorgehad met dezelfde symptomen , ga nu eerst even ergens laten uitlezen , ik dacht dat met de VAG com de druk kan gemeten worden van de hoge druk en retour , ik hou je op de hoogte en bedankt
door papiduro
helaas nog steeds niet opgelost , maar de eigenaar heeft ondertussen een nieuwe wagen gekocht , was reeds een euro 4 en 265000 km , jammer en frustrerend om de wagen onopgelost te laten gaan , bij deze mag dit topic afgesloten worden en iedereen nog eens bedankt voor het meedenken
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]