VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door periphery
#2815996
Is het mogelijk om op een non-turbo 1.8 een turbo te plaatsen? Of heeft dit nare gevolgen. Van wat ik heb kunnen zien is het enige verschil tussen de 1.8 20V en GTI de turbo. Iemand ervaring hiermee?
Gebruikersavatar
door MVW
#2815997
Kan niet. Naast de extra onderdelen die je nodig hebt moet je ook rekening houden met een andere compressieverhouding. Zomaar een turbo erop schroeven is dus niet mogelijk. Een hele motorombouw (een complete 1.8t motor) inclusief ECU en kabelboom is een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
door periphery
#2815998
MVW schreef:Kan niet. Naast de extra onderdelen die je nodig hebt moet je ook rekening houden met een andere compressieverhouding. Zomaar een turbo erop schroeven is dus niet mogelijk. Een hele motorombouw (een complete 1.8t motor) inclusief ECU en kabelboom is een stuk makkelijker.
Ik zat te kijken voor een GTI, maar kwam ook de 1.8 zonder turbo tegen. Het verschil is maar 25PK, en 40Nm. Zijn de 1.8 blokken zonder Turbo net zo betrouwbaar als de 1.8T?
Gebruikersavatar
door periphery
#2816020
MVW schreef:Jazeker, die heb ik zelf ook (motorcode AGN). Inmiddels staat de teller op 438.000 km, nooit echt hele ingrijpende reparaties gehad en nu helemaal zonder problemen. Geen olieverbruik etc.
Dus jij zegt gewoon doen? Zie heel veel dat het vermogen van een 1.8 zonder Turbo nogal tegenvalt omdat hij niet geblazen is en dat je toch voor een 1.8T moet gaan.
Gebruikersavatar
door Antera
#2816049
Als je een 1.8T in je hoofd hebt en je koopt een 1.8 ga je dan geen spijt krijgen?

Betrouwbaarheid is prima op orde
Gebruikersavatar
door periphery
#2816058
Antera schreef:Als je een 1.8T in je hoofd hebt en je koopt een 1.8 ga je dan geen spijt krijgen?

Betrouwbaarheid is prima op orde
Nah niet zo zeer, voor mij gaat het om beter vermogen hebben dan een 1.4 16v. En mijn ogen vielen ook op een 1.8 zonder Turbo, en het verschil was 25 PK en 40Nm maar het ging mij erom of het eventueel mogelijk was om er een turbo op te zetten, voor eventueel in de toekomst, maar ik hoef niet specifiek een GTI.
door Marc2000
#2816170
Mocht je graag meer rijbeleving willen dan zou ik toch echt voor een GTI gaan.
Ik ben zelf 2 jaar geleden van een Golf 4 2.0 115PK naar een Golf 4 GTI edition gegaan.
Nu is de 2.0 nou niet echt bepaalt vlot maar die "paar" PK's maken echt een wereld van verschil icm een turbo. Acceleratie begint al lekker bij 2500RPM.

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.