VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door golfie21
Hallo,

Ik heb nu 3 jaar een golf 4 uit 2000. Alleen nu heb ik sinds een week last van flinke lekkage. Zowel voor op de grond bij de bestuurdersstoel, als rechtsachter op de grond achter de passagierssstoel. Het is ook echt de grond die nat is, voor bij de pedalen is het droog en ook achter is het puur de grond die harstikke nat is. Nu is het achter veel erger dan voor, lijkt wel een vijver achter :shock:. Misschien heeft het ook niks met elkaar te maken maar benoem het toch. Ik heb ook een dakraam hier heb ik de afvoer al van gecontroleerd, de parafaan is ook gecontroleerd, deurrubbers zijn nog goed. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, want zou het zo graag mogelijk willen oplossen.

Alle tips zijn welkom :D
door hawkeye
Welkom op dit Forum. Een veel voorkomend probleem bij de Golf 4 met o.a. schuif/ kanteldak. Kijk eens in de hoeken van de voorschermen, dus het plastic binnenscherm in de hoek losmaken, kan zijn dat zich daar vuil/ modder heeft verzameld en het water daardoor niet wordt afgevoerd. 2: Kijk eens bij de afvoer van het schuif/ kanteldak, de afvoer in de stijl, als je de deur open hebt, zie je dopjes met een tuitje zitten, hieraan zitten de afvoerslangetjes van het dak, kan zijn dat die zijn losgekomen. Doordat je rijdt wordt het water door de snelheid naar achteren gedreven. Belangrijk is om de oorzaak te vinden, het is zaak om de vloerbedekking te verwijderen om de boel droog te maken, anders heb je stank en condens binnen. Hou ons op de hoogte of je het euvel hebt gevonden.
door golfie21
Bedankt voor de reactie. Maar kan dit ook een probleem zijn als de auto stilstaat? het wordt namelijk ook natter als de auto stil staat. Want dan is het ook alleen achter nat en voor nog droog.
door JUUL
Bij de Leon 1M schijnt dit ook een veel voorkomend probleem te zijn, beide zijn op dezelfde platform gebouwd. Maat van mij heeft hetzelfde probleem gehad en het bleek loslatende kit van de middelste deurpaneel waar alle aanbouwdelen op geschroefd worden. Wellicht de moeite waard om dit na te kijken :tu:
23sgn4x.jpg
23sgn4x.jpg (173.3 KiB) 595 keer bekeken
door hawkeye
Haal zoveel mogelijk het interieur er uit, achterbank, zet iemand in de auto met een zaklamp, ga naar een wasplaats en besproei de auto, wellicht kun je zo het spreekwoordelijke lek boven krijgen.
Groene lijn door km teller

Ik gok op een breuk op printplaat van het display […]

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht