VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
door Remco73
#2816416
All,

Heb geprobeerd te zoeken in het forum maar ben gewoon niet zeker en zoek dus bevestiging.

Ik heb een Mio dashcam 792 die ik graag wil aansluiten zonder de aanstekerplug te gebruiken.
Ik heb ook een Mio Smartbox met hieraan 3 draden.

Zwart met een haakje gaat als ik het goed heb naar een schroef.
Rood moet volgens het boekje naar bijvoorbeeld de interieurlichten
Geel moet naar bijvoorbeeld de knipperlichten.

Ik heb een Bora 1.6 uit 2001.
Mag ik de rode draad bij zekering 14 doen en de gele draad bij zekering 2?
Deze komen overeen met interieur en knipperlicht verlichting.

Remco
door Mari
#2816432
Om de dashcam te laten werken moet deze spanning krijgen... veel dashcams gebruiken de aanstekerplug, dus als je die niet wilt gebruiken zal je die elders moeten aftakken.

De Mio Smartbox gebruik je alleen maar wanneer je de dashcam ook wilt laten werken wanneer je niet rijdt en de auto niet op contact staat...

Ken de zekeringbox van de Bora niet, dus als je bevestiging wilt of het de juiste aansluitingen zijn moet ik je het antwoord helaas schuldig blijven
door Remco73
#2816448
In ieder geval dank voor je antwoord.
Parkeermodus hoeft niet zozeer aan te staan, wilde eigenlijk kijken of ik de dashcam kon gebruiken zonder die lelijke aanstekerplug.

Denk dat ik dan maar een lange mini USB kabel bestel en deze aansluit op een USB poort uit het zicht.

Gisteren geprobeerd om het dashboard rond de zekeringkast los te krijgen maar deze zit muurvast dus ben bang om iets te slopen.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2816450
zwart is massa
rood is dus een schakeldraad die op een geschakelde draad moet komen om de dashcam in te schakelen.
en geel is dus de voedingsdraad die kan niet op je knipperlichten.
je zou deze als je eht niet voor elkaar krijgt om de zekeringkast los te krijgen ook naar de accu kunnen trekken. wel zo dicht mogelijk bij de accu afzekeren met een 5 amp zekering.
door Bertus7
#2816460
Ik heb bij mijn golf4 een omvormer van 12v naar 5v aangesloten op de binnenverlichting en het kastje achter de hemel gedaan en camera bij de spiegel

Zijn de foto’s hiervan nog beschikbaar? Zit met pr[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]