VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Hallo,

Ik rij een Golf 5 GT 1.4TSI, 140PK. Momenteel is de KM stand: 146.000km.

Ik rij deze golf nu ondertussen 4 maanden, hij is altijd netjes onderhouden geweest. Echter verbruikt hij veel olie! wel 1L:1000km. Ook al is dit de norm vanuit VW lijkt dit mij wel ongezond veel. Ik merk dat er uit mijn uitlaat af en toe blauwe wolken te zien zijn (geen zwarte). Ik laat mijn olie altijd netjes 90 graden worden voordat ik het gaspedaal goed indruk.

Ik vul mijn auto altijd bij met Castrol 5W30. Ik heb bij de garage een compressie test laten uitvoeren en alle waardes kloppen. Zijn dit toch mijn zuigerveren? of is het mogelijk een ander probleem? En kan ik zelf daarvan de reparatie uitvoeren? En wat voor gevolgen heeft dit voor mijn motor?

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt
Hallo,

Blauwe rook komt door onverbrande olie. Zuigerveren zijn een mogelijkheid, maar ook de klepsteelrubbers of de turbo kunnen ervoor zorgen dat er olie in de uitlaat verdwijnt.

De compressie kan nog wel in orde zijn als je een hoog olieverbruik hebt. Wanneer er iets mis is met de olieschraapveren (gebroken, vastgekoekt door vervuiling, of de gaatjes in de zuiger achter de olieschraapveren zitten verstopt) kan de olie langs de zuiger omhoog in de verbrandingsruimte komen. Olie dicht af, dus samen met de compressieveren wordt er wel een goede compressie-einddruk behaald.

Helaas is niet alles van buitenaf te controleren en zal er het e.e.a. gedemonteerd moeten worden gedemonteerd om dingen uit te sluiten.
zoals reeds vermeld op 99% zeker de schraapveren.
de gene die in de tsi motoren gemonteerd zitten zijn 3x ...
1op 1000 word van zelf 1 op 500 met een beetje pech.
oplossing voor het probleem is revisie er zijn nieuwe zuigers met een ander type schraapveren voor deze motoren. En beste is dan een kop revisie want de uitlaatkleppen vinden deze manier van olie verbruik niet echt prettig en hebben hier dan ook onder te leiden.
maar we praten hier dan al wel over duizenden euro's helaas.
De vraag of je dit zelf kunt doen beantwoord de vraag al dus niet aan beginnen.
niet beroerd bedoeld maar is een flinke klus die wel de benodigde kennis vereist.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]