VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
door kelvinvdh98
#2817148
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of iemand de onderhoudsintervallen weet van de polo 6n uit 1997? Type 1.4. Ik kan er namelijk nergens iets over terug vinden op internet, behalve een lijst met intervalcodes en intervallen van de computer, maar die lopen niet gelijk aan de mijne.. In mijn boekje kan ik niets vinden (handleiding, serviceboekje is er niet meer).

Qua onderhoud doe ik vooral het noodzakelijke onderhoud, heb de auto nu iets meer dan 2 jaar, voor 500 euro gekocht destijds met 110k op de teller (km stand is correct, heeft volgens RDW de eerste 12 jaar ongeveer 1000km per jaar gereden).

Ieder jaar (eigenlijk 15.000km maar dat is wat ik rijd in een jaar) krijg ik een INSP melding. Vanaf dat moment plan ik een beurt in. Soms groot soms klein.

Wat ik altijd in mijn hoofd heb is dat de grote en kleine beurt om en om zijn, dus ene jaar klein en het jaar daarop groot enz. Maar geld dat ook voor deze oude polo?

Laatste grote beurt is geweest in februari 2018. Kleine beurt gehad in februari 2019. Km stand is nu inmiddels 141k. Verder geen gekkigheid eruit gekomen bij deze auto sinds ik hem heb. Alleen een haarscheurtje in de remleiding wat gerepareerd is. Nu is wel de koppeling blijkbaar een beetje versleten, al merk ik er niks van. Hij kraakt/piept wanneer ik hem beweeg, maar ook niet altijd. Verder met schakelen of wegrijden of slippende koppeling merk ik niet. De monteur vond hem erg stroef, al ben ik het gewend. Koppeling is uiteraard nooit eerder vervangen in deze 22 jaar, omdat gemiddelde levensduur 150k is. Daar zit ik dus bijna op. Verder is dat ook niet relevant nu denk ik.

Mij gaat het vooral om de reguliere onderhoudsbeurt intervallen van dit type model en misschien ook de levensduur van vitale onderdelen? Distri riem is voor de 2e vervangen op 132k (1e keer op 46k).
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2817157
Bougie

elke 60.000 km/48 maanden

Getande riem

iedere 48 maanden ongeacht het kilometeraantal
geen gespecificeerd kilometeraantal beschikbaar

Interieurfilter

elke 30.000 km/24 maanden

Luchtfilter

elke 60.000 km/24 maanden; vanaf 2001, elke 60.000 km/48 maanden

Motorolie

Elke 15.000 km/Oliebeurt (> 15.000 km/jaar)

Oliefilter

Elke 15.000 km/Oliebeurt (> 15.000 km/jaar)

Remvloeistof

elke 24 maanden

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]