VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2817330
Beste VWje's

Ik had een vraag wat is nou het verschil tussen deze beurten?
Waar moet ik allemaal rekening mee houden?

- Kleine beurt
- Grote beurt
- Een Service beurt

En wat wordt er allemaal vervangen bij deze beurten?

Ik krijg sinds pas een melding in mijn display van me kilometerteller staat SERVICE! Wat moet ik doen bij deze waarschuwing?

Alvast bedankt.
#2817337
Dennuus1 schreef:Gewoon even langs de garage gaan, bij voorkeur de garage waar de onderhoudshistorie bekend is, die kunnen je precies vertellen wat er aan de auto moet gebeuren.
Bedankt voor je reactie, ja kan ook maar het is nog al prijzig allemaal en ik ben zelf wel handig daarin dus vandaar. Alleen as benieuwd wat je nou bij een kleine beurt moet vervangen? en en wat je bij een grote beurt moet vervangen? En wat precies dan een service beurt is of dat dat nou een beurt is waaronder de zelfde naam zou zijn.
#2817341
Met alle respect, maar als jij het verschil tussen een grote en kleine beurt niet weet, lijkt mij het verstandiger om het gewoon bij een garage te laten doen.

Ja dat is duurder, maar auto rijden kost geld.
En er zijn auto's die nog véél duurder zijn in onderhoud dan een Golfje...

Handig zijn is heel leuk, maar je moet wel gewoon weten waar je mee bezig bent. Onderhoud gaat verder dan een paar filtertjes vervangen. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de remmen, dat moet gewoon 100% goed zijn.
#2817344
We zijn allemaal begonnen met iets te doen aan de auto Dennis. Ik zie dat je vaak leden direct afzeikt als deze iets willen ondernemen, maar je zit hier wel op een forum. Om dingen te leren en bij problemen dit te vragen bij bijv ervaren leden.

Het zou je sieren om gewoon antwoord te geven op de gestelde vragen en als hint of tip erbij te geven hoe je remmen controleert.
#2817345
Dennuus1 schreef:Met alle respect, maar als jij het verschil tussen een grote en kleine beurt niet weet, lijkt mij het verstandiger om het gewoon bij een garage te laten doen.

Ja dat is duurder, maar auto rijden kost geld.
En er zijn auto's die nog véél duurder zijn in onderhoud dan een Golfje...

Handig zijn is heel leuk, maar je moet wel gewoon weten waar je mee bezig bent. Onderhoud gaat verder dan een paar filtertjes vervangen. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan de remmen, dat moet gewoon 100% goed zijn.
Eerlijk gezegd, ik weet best wel wat af van auto's en ik zit nog zelf in een leer proces! En ja ik weet heus wel hoe je een filter moet vervangen en dat soort dingen. Heb nog voor het laatst brandstoffilter vervangen en bougie's en bobine auto ontlucht dat soort dingen weet ik wel dit zijn simpele dingen. en inderdaad remmen zit ik nog niet aan dat moet je wel nog voor leren ik ben nog een beginner. Maar dat maak in principe niet uit toch? maar ik raak gewoon in de war wat kleine en grote beurt is that's all. Vandaar dat ik het hier vraag omdat hier meer mensen best veel ervaringen hebben. En daar wil ik het van leren. En dat is zeker waar dat auto rijden duur is en daar ben ik ook wel van bewust, en tuurlijk is nieuwe auto's duurder maar oude auto ook want die vragen meer onderhoud.
#2817346
mano schreef:We zijn allemaal begonnen met iets te doen aan de auto Dennis. Ik zie dat je vaak leden direct afzeikt als deze iets willen ondernemen, maar je zit hier wel op een forum. Om dingen te leren en bij problemen dit te vragen bij bijv ervaren leden.

Het zou je sieren om gewoon antwoord te geven op de gestelde vragen en als hint of tip erbij te geven hoe je remmen controleert.
Daar heb je helemaal gelijk in Mano, en inderdaad iedereen is klein begonnen vandaar dat ik het hier plaats al mijn vragen en problemen en ver al leer dingen. En daarom vraag ik het aan de meeste ervaren leden die hier zitten. Ik ben zeer leergierig en ik ben inderdaad graag een ondernemer die zelf dingen wilt doen en wat van kan leren. Ik weet dat ik nog een beginner ben. Ik sta overal voor open en voor handig Hints/Tips Inderdaad zitten we hier om elkaar te helpen! En ik help ook mensen waar ik kan helpen met de kennis die ik heb.

in iedergeval vriendelijk bedankt voor je reactie Mano, :tu:
Laatst gewijzigd door Refinha op 23 mar 2019 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2817349
eerst wat algemene data
Bougie

elke 60.000 km/48 maanden

Getande riem

geen geadviseerde termijn ( elke 30 000 km controleren)

Interieurfilter

elke 30.000 km/24 maanden

Luchtfilter

elke 60.000 km/48 maanden

Motorolie

Inspectieservice (service-indicator)

Oliefilter

Inspectieservice (service-indicator)

Remvloeistof

elke 24 maanden

kleine beurt :
olie + oliefilter remmen controleren en service indicator resetten.

grote beurt :
pdf bestand toegevoegd.
(96.06 KiB) 84 keer gedownload
zoals je ziet zit er meer werk aan dan wat filters en remmen.
zoals ook eerder benoemd iedereen is ergens begonnen.
snap dus ook dat je het zelf wilt doen.
doe dit alleen wel onder begeleiding van iemand die weet waar hij mee bezig is.
ten eerste je eigen veiligheid ten tweede de staat van je auto.
#2817353
Refinha schreef:
josdavids schreef:Heel veel informatie omtrent onderhoudsbeurten staat gewoon in het Serviceplan boekje bij je auto.
Dankje voor je reactie, ja dat kan wel kloppen alleen ik kan het nergens terug vinden maar was alleen benieuwd wat de beurten allemaal in hield wat het verschil is.
Dan zijn ze daar misschien in latere jaren mee begonnen :)
#2817360
patrickmk3 schreef:eerst wat algemene data
Bougie

elke 60.000 km/48 maanden

Getande riem

geen geadviseerde termijn ( elke 30 000 km controleren)

Interieurfilter

elke 30.000 km/24 maanden

Luchtfilter

elke 60.000 km/48 maanden

Motorolie

Inspectieservice (service-indicator)

Oliefilter

Inspectieservice (service-indicator)

Remvloeistof

elke 24 maanden

kleine beurt :
olie + oliefilter remmen controleren en service indicator resetten.

grote beurt :
pdf bestand toegevoegd.
maintenance_schedule_23.03.2019_06_09_04.pdf

zoals je ziet zit er meer werk aan dan wat filters en remmen.
zoals ook eerder benoemd iedereen is ergens begonnen.
snap dus ook dat je het zelf wilt doen.
doe dit alleen wel onder begeleiding van iemand die weet waar hij mee bezig is.
ten eerste je eigen veiligheid ten tweede de staat van je auto.
Bedankt voor je reactie en uitleg patrickmk3,

Dit is wat ik precies ik bedoel wat het allemaal in kan houden oftewel rekening mee moet houden en natuurlijk wat de stappen allemaal zijn. dankje voor het pdf bestandje zit inderdaad wat stappen wat je allemaal moet doorvoeren, maar dat is geen probleem dit geef me gewoon een indicatie wat er allemaal in een beurt moet gebeuren! en is inderdaad meer werk dan de standaard dingen wat je makkelijk kan vervangen. maar vandaar vroeg ik het hier omdat u en anderen vele leden veel ervaringen hebben en daar moet ik het van leren. En bedankt voor de tips ik zal ermee aan de slag gaan. :tu:
Laatst gewijzigd door Refinha op 23 mar 2019 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2817361
josdavids schreef:
Refinha schreef:
josdavids schreef:Heel veel informatie omtrent onderhoudsbeurten staat gewoon in het Serviceplan boekje bij je auto.
Dankje voor je reactie, ja dat kan wel kloppen alleen ik kan het nergens terug vinden maar was alleen benieuwd wat de beurten allemaal in hield wat het verschil is.
Dan zijn ze daar misschien in latere jaren mee begonnen :)
Ja inderdaad dat zou best eens kunnen hoor. ;)

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]