VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Helaas wat problemen na een can gateway update :SCRATCH:

ik wilde de update uitvoeren, omdat dit werd aangeraden door kufatec vanwege een extra module die ik heb geinstalleerd (mfd add-on).

Helaas is na de update met VCP mijn mfd scherm veranderd. Ik kan niet meer zien in welke versnelling de dsg bak staat.
Tevens blijft het ESP knopje branden (niet in de tellerbak).

Auto is een golf 5 2006.

Herkent iemand dit probleem of gevolg na een update?
Laatst gewijzigd door gkg op 01 mei 2019 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
door gkg
Bovenstaand is beetje zinloos zonder uitlezen :) Echter heb ik hier weinig ervaring mee.

02085 - Incorrect control module installed

Address 19 Can Gateway Control module Incorrectly Coded.

Weet iemand misschien een adres waar ik hiermee terecht kan?
door Mari
Oude software van de CAN gateway terug zetten een optie? Of heb je de complete module vervangen? (dan is het geen update maar upgrade).

Weet je zeker dat het de update is die je MFD heeft aangepast en niet de geplaatste MFD Add-on module?
door gkg
Ja de add-on heb ik al een jaar zonder problemen.

Ik heb de oude software niet meer of weet niet welke versie dit is. Of kan ik dit resetten?
door Mari
... als de add-on al een jaar zonder probleem werkt, waarom dan de CAN gateway updaten?

Je hebt de software "overschreven" dus simpel "resetten" is er niet bij... Heb je niet een autoscan van de gehele auto, daar staat wellicht de oude software-versie nog vermeld bij de CAN gateway!
door gkg
Auto heeft paar keer bij garage gestaan en toen is paar keer accu leeg gegaan. De add-on gaat dan in storing. Doe moet ik dan resetten door de accu los te halen. Volgens kufatec hoort dit niet en moet de module het gewoon weer doen bij een juiste spanning.

Ik ben nu weer een heel eind. Alle kanalen stonden niet meer aangevinkt dus dit weer gedaan.
Enige probleem nu is de navigatie. Deze lijkt geen goed signaal te hebben en geeft offroad aan.
door Mari
... add-on gaat in storing bij lange accu-spanning en daarom update je de CAN Gateway? Lijkt me eerder dat er een stukje code in de add-on erbij geplaatst had kunnen worden.... maar goed, even in de CAN Gateway kijken wat er allemaal aan of juist uitgevinkt moet staan. Een leidraad zou een eventuele autoscan met VCDS zijn die je voor de update gemaakt zou kunnen hebben.

Wanneer de navigatie aangeeft dat je off-road zit, kijk dan eens in het menu hoeveel satellieten er inmiddels gevonden zijn, als dat er te weinig zijn kan er geen plaatsbepaling plaatsvinden. Normaal gesproken weet de navigatie zijn laatste positie, maar je hebt de software gewijzigd dus weet ie het ff niet meer...
door Mari
Sorry, ik gooi wat dingen door elkaar... je hebt de CAN Gateway geupdate, niet je navigatie... dus deze zou normaal moeten werken... Je hebt geen satelietontvangst, waarom niet durf ik niet te zeggen.
door Antera
Welke module is het en wat voor software stond erop en wat heb je erop gezet?

Anders een nieuwe gateway kopen zoals origineel om je probleem weer op te lossen. Heel misschien heb ik de OEM flashfile
door gkg
Helaas sinds vandaag een foutmelding in het display.
Verder heb ik niks meer veranderd of problemen gehad tot nu.

Krijg de volgende meldingen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
door Antera
Word de module goed coderen dan. Als je een module update dan is de kans aanwezig dat de coderingen niet meer kloppen. Daarom van te voren uitlezen coderingen enz opslaan en die naderhand er weer terug inzetten :-)

Die motorstoringen komt niet door de gateway btw
door gkg
Ok, thx.

Ik vind het vreemd dat er ineens 4 motorstoringen zijn. Kan dit 1 oorzaak hebben wat voor de hand ligt? Iemand een idee.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]

de wielen zijn verkocht