VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
M’n vriendin klaagde al een aantal weken over een hoog verbruik, waarna ik op onderzoek uitging en erachter kwam dat de remklauw l.a. Vastzit. Nu wil ik dit gaan vervangen enkel heb ik een vraag over het ontluchten van het systeem. Als ik enkel de remklauw l.a. Vervang en de remblokken, moet ik dan het gehele systeem ontluchten of alleen de zijde die ik heb vervangen? Betreft een golf 5 1.4 2006.
Alleen die zijde is voldoende. Let er wel op dat je de remklauw al vult met remolie, anders krijg je deze nooit volledig ontlucht.
maurice schreef:Alleen die zijde is voldoende. Let er wel op dat je de remklauw al vult met remolie, anders krijg je deze nooit volledig ontlucht.

Ik heb in mijn leven al tientallen remklauwen vervangen, zonder ze eerst te vullen met remvloeistof? Heb dit ook nog nooit eerder gehoord?
dit is voor mij ook nieuw om te horen en in mijn beleving ook niet nodig.
tevens met een nieuwe klauw zit de zuiger helemaal naar binnen.
dus is de hoeveelheid vloeistof maar minimaal.
wel raad ik je aan om de klauw los te halen van het remzadel daarna de rem in te trappen.
en deze in te houden een plankje bijv tussen de stoel en het pedaal.
dan loopt alle remvloeistof er niet uit en scheeld je weer met ontluchten.
tevens langzaam ontluchten niet als een gek op het pedaal trappen.
Het gaat sneller en beter, hoeft niet. Probeer het maar eens. B.v. trw wordt al gevuld geleverd.
Tegen de tijd dat ik loop te priegelen en te smeren om een losse klauw te vullen heb ik het systeem al ontlucht..

Heb ook nog nooit een TRW klauw gehad die al gevuld was, en dat is toch het merk wat ik het meest monteer.

Iedereen mag het uiteraard op z'n eigen manier doen, maar dit is niet de gebruikelijke manier..
Dennuus1 schreef:Tegen de tijd dat ik loop te priegelen en te smeren om een losse klauw te vullen heb ik het systeem al ontlucht..

Heb ook nog nooit een TRW klauw gehad die al gevuld was, en dat is toch het merk wat ik het meest monteer.

Iedereen mag het uiteraard op z'n eigen manier doen, maar dit is niet de gebruikelijke manier..
Misschien is dat Duits maar de remklauwen die ik bestel en ook vaak monteer., zijn altijd gevuld met vloeistof.
heel apart heb er weet niet hoeveel vervangen.
maar dit nog nooit gezien.
en tevens nog nooit eerder van gehoord.
gevulde leidingen kende ik wel maar remklauwen niet.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]