VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door Rudyaarts
#2835757
Zelfde probleem gehad. Heb de anwb laten komen en die zag een roze plasje naast de thermostaathuis. Die dus vervangen met de waterpomp. Probleem verholpen
door Apske90
#2836515
Had ik ook. Direct waterpomp en distributieriem laten doen. Was gelijk opgelost. Als het goed is kan je zien of de waterpomp lekt. Zorg dat je daar eeerst naar kijkt
#2837401
Ook hier een golf 2.0 uit 2013

Bij mij is het zo dat de koelvloeistof direct leegloopt, bij stilstand (motor uit) zojuist volledig bijgevuld en direct (binnen 10 seconden) loopt ie helemaal leeg. Hadden jullie dit ook? Zou dit het zelfde probleem zijn?
Gebruikersavatar
door MarTiguan
#2837415
Jamesgolf72liter schreef: 03 mar 2022 01:14 Bij mij is het zo dat de koelvloeistof direct leegloopt, bij stilstand (motor uit) zojuist volledig bijgevuld en direct (binnen 10 seconden) loopt ie helemaal leeg. Hadden jullie dit ook? Zou dit het zelfde probleem zijn?
Waarschijnlijk is bij jou een lekkage in het reservoir (gescheurd o.i.d.) of elders in de leidingen, want als de motor niet draait doet de waterpomp het ook niet en zal 't daar waarschijnlijk niet aan liggen.
Loop de leidingen maar eens na en tegelijkertijd water (door iemand anders) bijvullen.
Als 't dan zo snel leeg loopt als jij zegt, dan moet dit te zien zijn.
door serrari
#2840515
Best Erhu


ik heb denk ik hetzelfde probleem nu helaas.
mijn golf gtd uit 2015
kan ik je hier even vandaag over bellen als je je nummer achterlaat via mijn mail .
serdarcelebi_@hotmail.com
mijn garage wil er een andere 2ehands motorblok ingooien , omdat ie hetzelfde heeft ervaren zegt de monteur/eigenaar vd garage met dezelfde auto en is van mening dat er een scheur in het huidige blok zit.

symptomen:
temp. blijft gelijk 90 graden ten allen tijde
kachel is redelijk warm in het eerste uur , daarna wordt ie koud in de auto
kachelhuis radiateur is verstopt zover ben ik al wel/vorige week ook kachelhuis slang geknapt en nu staat de auto stil
koelvloeistof spuugt ie uit reservoir.

als ik je hier zsm even overkan spreken of we het over hetzelfde probleem hebben , dan ben ik je zeer dankbaar.

mvg.

Serdar Celebi
door serrari
#2840516
Golf7tdiErHu schreef: 12 mar 2021 18:42 Heden na herhaaldelijk negatieve adviezen van volkswagendealer toch als eerste mijn Kachel radiateur/warmtewisselaar van mijn golf7 tdi 2.0ltr vervangen en voor de zekerheid ook een thermosstaat ook maar gelijk vervangen.
En Ja hoor de overdruk werd veroorzaakt door wel degelijk een verstopping in deze radiateur.
Was in 2,5 uur geklaard de klus viel al bij al niet tegen.
Het is dus een bekende storing kwaal en zeker bekend bij VW. In het expansie vat zit dus een zakje silicagel wat gaat oplossen na verloop van tijd en deze veroorzaakt dan deze verstopping ik heb dat ook gelijk eruit gelaten en alles goed gespoeld na demontage.
Had na montage nieuwe onderdelen gelijk weer warme lucht in mijn auto en kan iedereen aanraden om als eerst dit te checken mocht je dit bekent voorkomen ben nu klaar voor 79,- euro orginele valeo kachel radiateur en 25,- euro thermostaat en 11,- euro 2 rubber ringetjes en klemmen.
En bij VW bleven ze erbij dat koppakking eruit lag. En dat het mij rond de 2300,- euro ging kosten.
Kachel radiateur vervangen zou op 900,- euro komen.
Had uit voorzorg al een waterpomp en distributie set en multierien aangeschaft extra maar die bewaar ik voor later teller staat pas op 160.350 km nu en nog niet perse nodig werd gezegt dat de elektronisch geschakelde waterpomp ook defect zou kunnen zijn en dan de schuif over het schoeppenrad van deze niet opende en zodoende niet voldoende koelvloeistof rond zou pompen en daardoor er geen warme koelvloeistof aan zou komen bij mijn warmtewisselaar en daardoor geen warmte afgegeven werd.
Ben zeer verheugd dat ik toch forums raadpleegde eerst en op mijn eerste gevoel ben afgegaan dank voor jullie feedback ook Mari en M 535i.
Wens jullie een fijn weekend voor nu. ;-) :P


ik heb denk ik hetxzelfde probleem nu helaas.
mijn golf gtd uit 2015
kan ik je hier even vandaag over bellen als je je nummer achterlaat via mijn mail .
serdarcelebi_@hotmail.com
mijn garage wil er een andere 2ehands motorblok ingooien , omdat ie hetzelfde heeft ervaren zegt de monteur/eigenaar vd garage met dezelfde auto en is van mening dat er een scheur in het huidige blok zit.

symptomen:
temp. blijft gelijk 90 graden ten allen tijde
kachel is redelijk warm in het eerste uur , daarna wordt ie koud in de auto
kachelhuis radiateur is verstopt zover ben ik al wel.
koelvloeitof spuugt ie uit reservoir.

als ik je hier zsm even overkan spreken of we het over hetzelfde probleem hebben , dan ben ik je zeer dankbaar.

mvg.

Serdar Celebi
door Mari
#2840519
Allereerst welkom op dit forum, we stellen het op prijs als men zich voorstelt...

Ik zie je verhaal nu al in verschillende threads van anderen verschijnen, je krijgt daardoor niet sneller antwoord op je vraag...

In de post die je geciteerd hebt staat te lezen dat het probleem de kachelradiateur was, jij heeft aan dat die van jou ook verstopt is, dus weet je eigenlijk al wat je te doen staat --> KACHELRADIATEUR VERVANGEN (en hopen dat het daarmee opgelost is)...

Ik heb op je andere post ook gereageerd... --> viewtopic.php?p=2840514#p2840514
serrari vinden dit leuk
door Golf7tdiErHu
#2844406
Heb vandaag begrepen dat zijn probleem met zijn volkswagen golf GTD uit 2015 verholpen is.
Was inderdaad de warmtewisselaar / kachelradiateur die zoals vermoed werd door mij verstopt was.
Fijn dat we elkaar via dit forum goed kunnen helpen en adviseren scheeld een hoop in de kosten.
😉🫰
serrari vinden dit leuk
door serrari
#2844483
goedemorgen Mari en beste leden van dit forum ,

het heeft even geduurd en mijn excuses voor de late reactie
was erg druk de laatste tijd prive en mijn probleem met de Golf GTD 2015 is gelukkig helemaal opgelost dankzij dit forum en de leden ErHu en Mari.

mijn naam is Ser en woon in apeldoorn en heb een rijschool
getrouwd en heb 2 kinderen een jongen meisje.
hou van alles waar een motorblok inzit en rij met alleen mooi weer op mn Ducati


we hebben dus idd. de thermostaathuis en kachelradiateur vervangen en de boel goed doorgespoeld en ontlucht, opnieuw bijgevuld en het is weer heerlijk warm in de auto en geen lekkages meer .

ben zo blij mannen bedankt!
mensen laten je niet bedonderen door garage houders en lees dit forum goed door als u VW kwalen vertoont.
ik weet waar ik een volgende keer moet wezen , mocht ik ooit geweer iets hebben aan de auto.
oja de reparatie kosten bedroegen bij mij 800,- onderdelen waren niet duur , maar de uren waren tikte aardig aan .

ik was allang dat geen ander blok moest worden , want die kosten zaten tegen 6500, - aan met inbouw.

wens jullie allen een hele fijne dag

mvg.
Serrari




Mari schreef: 09 feb 2023 18:33 Allereerst welkom op dit forum, we stellen het op prijs als men zich voorstelt...

Ik zie je verhaal nu al in verschillende threads van anderen verschijnen, je krijgt daardoor niet sneller antwoord op je vraag...

In de post die je geciteerd hebt staat te lezen dat het probleem de kachelradiateur was, jij heeft aan dat die van jou ook verstopt is, dus weet je eigenlijk al wat je te doen staat --> KACHELRADIATEUR VERVANGEN (en hopen dat het daarmee opgelost is)...

Ik heb op je andere post ook gereageerd... --> viewtopic.php?p=2840514#p2840514
door serrari
#2844484
Golf7tdiErHu schreef: 16 mar 2023 18:23 Heb vandaag begrepen dat zijn probleem met zijn volkswagen golf GTD uit 2015 verholpen is.
Was inderdaad de warmtewisselaar / kachelradiateur die zoals vermoed werd door mij verstopt was.
Fijn dat we elkaar via dit forum goed kunnen helpen en adviseren scheeld een hoop in de kosten.
😉🫰


jazeker Erhu!!

ik rij er nu al vier weken (+- 1700 km)mee na de reparatie en alles nog ok!

super bedankt !! je bent de beste en heb echt heel veel aan je gehad :-)
door Uysal07
#2845571
Beste mannen,

Afgelopen december heb ik een golf tdi 2.0 150pk gehaaald, maar loopt ik al sinds februari/maart tegen het probleem aan dat mijn auto koelvloeistof verliest. Ik ben vanaf dag 1 al bezig met het vinden van de storing na 3 garages verder en de dealer waar ik het heb gekocht heeft nog niemand de oorzaak kunnen vinden.

Ik moest eerste instantie om de 4000 km koelvloeistof bijvullen. Afgelopen maand merk ik dat het probleem iets meer aan de heftigere kant wordt, maar nog steeds lekt het inwendig geen idee naar waar.

Volgende dingen al geprobeerd (moest vanuit de dealer waar ik hem kocht)

Intercooler losgekoppeld 4 weken mee gereden lekte het

Egr-koeler losgekoppeld 4 weken mee gereden lekte het nog steeds

Het bizare is de dealer een vakgarage heeft en zelfs zij het oorzaak niet hebben kunnen vinden meerdere malen kvs reservoir onderdruk gezet, maar niks gevonden.

Ik merk als ik een rid van gemiddeld 500 km rijd dat er ongeveer dit weg loopt en dit is wat ik afgelopen donderdag heb gehad.

Vanuit garage naar huis 100 km gereden en de volgende dag naar leeuwarden en terug ongeveer allemaal bij elkaar 500 kilometer, maar nogmaals dit merk je pas als de auto de hele nacht heeft stil gestaan en je volgende ochtende de motorkap open gooit.


Ik heb het dop van de kvs reservoir vervangen op advies van een andere garage die ik telefonisch sprak.

Wieowie zou mij met dit probleem kunnen helpen
Bijlagen:
IMG_0394.jpeg
IMG_0394.jpeg (2.09 MiB) 1666 keer bekeken
door HamidBen
#2846040
Beste Mannen,

Mijn is Hamid en ik kom uit Arnhem, ik heb een golf 7 gtd 2014. Ik lees dat er een aantal een probleem hebben met hun auto en ik heb op dit moment hetzelfde probleem, koelvloeistof probleem. Ik heb mijn auto weggebracht naar de garage en daar hebben ze gekeken en aangeven dat het aan een aantal dingen kan liggen, koelvloeistof reservoir kapot, EGR koeler, waterpomp, scheur in de kop!

Ik ben begonnen met de reservoir te vervangen maar het probleem bleef zich voordoen, en toen ben ik het lijstje afgegaan.

Egr koeler vervangen 800 euro (probleem nog steeds)
Koppakking en kop vervangen plus waterpomp en distributie riem 3650 euro en jullie raden het vast probleem nog steeds. Auto gaat nu voor de 3de keer terug naar de garage, tot mijn grote ergernis natuurlijk. En gisteren lees ik deze topic en ik zie dat er een aantal precies hetzelfde probleem hebben, auto blijft gewoon op 90 graden en ik kan binnen de stad blijven rijden zonder problemen pas als ik op de snelweg rijdt een lange stuk dan doet het probleem zich voor koelvloeistof wat uit het reservoir spuit. Verschillende garages geraadpleegd en geen enkele garage heeft maar dan ook iets gezegd over de radiateur of over de radiateur kachel die verstopt is of kan zijn, ik vraag me af hoe dit kan? En ik ben naar “goede” garages gegaan ook naar de dealer en niemand hoor je iets zeggen hierover. Vandaag ga ik de de radiateur kachel vervangen want dit is nog mijn enige hoop, nu ik deze topic heb gelezen was dit waar ik mee moest beginnen maar heb me blind laten meeslepen. Zie ik nog iets over het hoofd? Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Hamid
door Mari
#2846049
Je bent uiteraard terug gegaan naar de garage nadat ze van alles vervangen hadden maar het probleem niet was opgelost?

Als de kachelradiator verstopt zit zal alleen de aanvoer en afvoer warm worden maar zal deze in de core (midden) koud blijven... schroef paneel middenconsole bij de pedalen maar los, dan zie je hem zitten en kan je het controleren (je zal dan ook weinig warme lucht uit de roosters krijgen als de verwarming vol open staat).
door Lomeus
#2846083
m535i schreef: 15 apr 2019 11:46 Mijn koelvloeistof reservoir komt om de 1000-1500 km onder het minimum. Heb het gevoel dat als ik wat sportiever rij dat die dan eerder leeg raakt. Eergisteren naar Duitsland geweest. 700km gemaakt en volgende dag weer onder het minimum. Heb het gevoel dat die het via het dop eruit gooi, aangezien er koelvloeistof op het expansievat te zien is. Iemand enig idee?

Afbeelding
Is het wel de juiste dop die erop zit, er bestaan namelijk verschillende
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

Goedemorgen allen, sinds een maand werkt de temper[…]

De auto's uit 1999 hebben helaas nog niet een erg […]

Vreemd geluid bij wegrijden

Alleen als de auto koud is, en het koud is buiten?[…]

Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]