VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
door m535i
En vanochtend weer raak met de nieuwe kvs reservoir.

Afbeelding

Afpersen klinkt toch niet logisch als die kvs via het dop eruit gooit lijkt me? Ik ga vanmiddag bellen met de garage voor wanneer ik hem achter kan laten.
door patrickmk3
als je hem afperst haal je de dop er af daar plaats je 1 adapter in plaats van de dop.
en zet je het hele systeem onder druk.
door m535i
Ja dat snap ik. Maar ik denk dat er geen lekkage is. Hij bouwt om de een of andere reden druk op waar door die het eruit gooit. Als het goed is wordt er morgen naar gekeken. Wordt vermoed dat het de waterpomp is.
door patrickmk3
als dat 100% zeker is dan niet nee.
door patrickmk3
dat is niet 100% zekerheid in mijn ogen.
kans is aanwezig maar er kan ook een slang ergens lek zijn of gaatje in de radiateur of wat dan ook.
heb zo vaak gehad dat reservoir onder ander nat was maar de lekkage niet door het reservoir komt.
door DrEd
Tja, zoals in het andere topic ook al gemeld: Eerst de verstopte kachelradiateur maar eens vervangen en het systeem eens goed door gaan spoelen. Ik kan mij voorstellen dat een verstopping in je koelsysteem ervoor kan zorgen dat de druk op gaat lopen, en hij de kvs eruit gaat gooien.
door mano
Ik weet niet of deze motoren ook het euvel hebben dat de kop bouten iets uitgerekt worden tijdens doorstampen..

Met koude motor (bijv 1ste start sochtends) zijn de koelslangen dan vrijwel direct hard?
door m535i
mano schreef:Ik weet niet of deze motoren ook het euvel hebben dat de kop bouten iets uitgerekt worden tijdens doorstampen..

Met koude motor (bijv 1ste start sochtends) zijn de koelslangen dan vrijwel direct hard?
Hier heb ik nog niet op gelet. Zal even kijken.
door m535i
DrEd schreef:Tja, zoals in het andere topic ook al gemeld: Eerst de verstopte kachelradiateur maar eens vervangen en het systeem eens goed door gaan spoelen. Ik kan mij voorstellen dat een verstopping in je koelsysteem ervoor kan zorgen dat de druk op gaat lopen, en hij de kvs eruit gaat gooien.
Onderkant dashboard heb ik uitgebouwd en kan nu de zijkant van de kachelradiateur voelen. Beide buizen en de kachelradiateur worden warm. Vanaf de zijkant gevoel. Geen idee of die in het midden ook warm wordt. Ik vermoed van wel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]

... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]

Radiator slaat niet aan

misschien is ook zijn thermostaat kapot (nlijft op[…]

hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]

VW app of WE connect