Heden na herhaaldelijk negatieve adviezen van volkswagendealer toch als eerste mijn Kachel radiateur/warmtewisselaar van mijn golf7 tdi 2.0ltr vervangen en voor de zekerheid ook een thermosstaat ook maar gelijk vervangen.
En Ja hoor de overdruk werd veroorzaakt door wel degelijk een verstopping in deze radiateur.
Was in 2,5 uur geklaard de klus viel al bij al niet tegen.
Het is dus een bekende storing kwaal en zeker bekend bij VW. In het expansie vat zit dus een zakje silicagel wat gaat oplossen na verloop van tijd en deze veroorzaakt dan deze verstopping ik heb dat ook gelijk eruit gelaten en alles goed gespoeld na demontage.
Had na montage nieuwe onderdelen gelijk weer warme lucht in mijn auto en kan iedereen aanraden om als eerst dit te checken mocht je dit bekent voorkomen ben nu klaar voor 79,- euro orginele valeo kachel radiateur en 25,- euro thermostaat en 11,- euro 2 rubber ringetjes en klemmen.
En bij VW bleven ze erbij dat koppakking eruit lag. En dat het mij rond de 2300,- euro ging kosten.
Kachel radiateur vervangen zou op 900,- euro komen.
Had uit voorzorg al een waterpomp en distributie set en multierien aangeschaft extra maar die bewaar ik voor later teller staat pas op 160.350 km nu en nog niet perse nodig werd gezegt dat de elektronisch geschakelde waterpomp ook defect zou kunnen zijn en dan de schuif over het schoeppenrad van deze niet opende en zodoende niet voldoende koelvloeistof rond zou pompen en daardoor er geen warme koelvloeistof aan zou komen bij mijn warmtewisselaar en daardoor geen warmte afgegeven werd.
Ben zeer verheugd dat ik toch forums raadpleegde eerst en op mijn eerste gevoel ben afgegaan dank voor jullie feedback ook Mari en M 535i.
Wens jullie een fijn weekend voor nu.