- 24 okt 2021 23:01
#2835757
Zelfde probleem gehad. Heb de anwb laten komen en die zag een roze plasje naast de thermostaathuis. Die dus vervangen met de waterpomp. Probleem verholpen
The #1 Online Volkswagen Community
Jamesgolf72liter schreef: ↑03 mar 2022 01:14 Bij mij is het zo dat de koelvloeistof direct leegloopt, bij stilstand (motor uit) zojuist volledig bijgevuld en direct (binnen 10 seconden) loopt ie helemaal leeg. Hadden jullie dit ook? Zou dit het zelfde probleem zijn?Waarschijnlijk is bij jou een lekkage in het reservoir (gescheurd o.i.d.) of elders in de leidingen, want als de motor niet draait doet de waterpomp het ook niet en zal 't daar waarschijnlijk niet aan liggen.
Golf7tdiErHu schreef: ↑12 mar 2021 18:42 Heden na herhaaldelijk negatieve adviezen van volkswagendealer toch als eerste mijn Kachel radiateur/warmtewisselaar van mijn golf7 tdi 2.0ltr vervangen en voor de zekerheid ook een thermosstaat ook maar gelijk vervangen.
En Ja hoor de overdruk werd veroorzaakt door wel degelijk een verstopping in deze radiateur.
Was in 2,5 uur geklaard de klus viel al bij al niet tegen.
Het is dus een bekende storing kwaal en zeker bekend bij VW. In het expansie vat zit dus een zakje silicagel wat gaat oplossen na verloop van tijd en deze veroorzaakt dan deze verstopping ik heb dat ook gelijk eruit gelaten en alles goed gespoeld na demontage.
Had na montage nieuwe onderdelen gelijk weer warme lucht in mijn auto en kan iedereen aanraden om als eerst dit te checken mocht je dit bekent voorkomen ben nu klaar voor 79,- euro orginele valeo kachel radiateur en 25,- euro thermostaat en 11,- euro 2 rubber ringetjes en klemmen.
En bij VW bleven ze erbij dat koppakking eruit lag. En dat het mij rond de 2300,- euro ging kosten.
Kachel radiateur vervangen zou op 900,- euro komen.
Had uit voorzorg al een waterpomp en distributie set en multierien aangeschaft extra maar die bewaar ik voor later teller staat pas op 160.350 km nu en nog niet perse nodig werd gezegt dat de elektronisch geschakelde waterpomp ook defect zou kunnen zijn en dan de schuif over het schoeppenrad van deze niet opende en zodoende niet voldoende koelvloeistof rond zou pompen en daardoor er geen warme koelvloeistof aan zou komen bij mijn warmtewisselaar en daardoor geen warmte afgegeven werd.
Ben zeer verheugd dat ik toch forums raadpleegde eerst en op mijn eerste gevoel ben afgegaan dank voor jullie feedback ook Mari en M 535i.
Wens jullie een fijn weekend voor nu.![]()
![]()
Mari schreef: ↑09 feb 2023 18:33 Allereerst welkom op dit forum, we stellen het op prijs als men zich voorstelt...
Ik zie je verhaal nu al in verschillende threads van anderen verschijnen, je krijgt daardoor niet sneller antwoord op je vraag...
In de post die je geciteerd hebt staat te lezen dat het probleem de kachelradiateur was, jij heeft aan dat die van jou ook verstopt is, dus weet je eigenlijk al wat je te doen staat --> KACHELRADIATEUR VERVANGEN (en hopen dat het daarmee opgelost is)...
Ik heb op je andere post ook gereageerd... --> viewtopic.php?p=2840514#p2840514
Golf7tdiErHu schreef: ↑16 mar 2023 18:23 Heb vandaag begrepen dat zijn probleem met zijn volkswagen golf GTD uit 2015 verholpen is.
Was inderdaad de warmtewisselaar / kachelradiateur die zoals vermoed werd door mij verstopt was.
Fijn dat we elkaar via dit forum goed kunnen helpen en adviseren scheeld een hoop in de kosten.
![]()
m535i schreef: ↑15 apr 2019 11:46 Mijn koelvloeistof reservoir komt om de 1000-1500 km onder het minimum. Heb het gevoel dat als ik wat sportiever rij dat die dan eerder leeg raakt. Eergisteren naar Duitsland geweest. 700km gemaakt en volgende dag weer onder het minimum. Heb het gevoel dat die het via het dop eruit gooi, aangezien er koelvloeistof op het expansievat te zien is. Iemand enig idee?Is het wel de juiste dop die erop zit, er bestaan namelijk verschillende
![]()
Ik denk er over om mijn VW Jetta Hybrid in te ruil[…]
... ik weet waar je het gelezen hebt... 2 posts na[…]
hoi expedition, ik zou ipv e10 superplus of aral 1[…]