VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Dalton079
#2818223
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Mijn golf 4 uit 1999 wordt momenteel APK gekeurd en krijgt een kleine beurt. Het zat er aan te komen maar mijn dorpel aan de bestuurderskant moet gelast worden omdat het aan het rotten is. Daarbij moet ook een draagarm rubber vernieuwd worden, de auto uitgelijnd worden en mijn gordel rechtsvoor moet vernieuwd worden vanwege een scheur.

Kosten bij elkaar: €600,-.

Is dit een redelijke prijs? Ik heb er zelf namelijk weinig verstand van maar ik was benieuwd of dit een goede prijs is voor de verrichtte werkzaamheden(lassen doorpel, draagarm rubber, nieuwe gordel, kleine beurt + apk).

Groeten Joey.
Gebruikersavatar
door mano
#2818227
Het lijkt mij niet heel veel. Ligt er beetje aan hoe groot het gat in de dorpel is.

Uitlijnen, wil de garage dit doen vanwege het draagarm rubber of is er ander probleem?

Kijk, de 1 kan niets zelf doen en de ander draait er z'n hand niet voor om. Draagarmrubbers zijn goed te vervangen mits je weet wat je los haalt.. Gordel idem, maar als je nog nooit een steeksleutel hebt vastgehouden dan is het verhaal anders en zou ik de garage het laten doen. Ook met oog op garantie op de werkzaamheden.
door Dalton079
#2818259
Zo te horen prima dus, bedankt voor de reacties. Ik laat hem hier al jaren maken, echter leek het me deze keer wat aan de dure kant, valt mee dus.

Groetjessss
door Dalton079
#2818260
mano schreef:Het lijkt mij niet heel veel. Ligt er beetje aan hoe groot het gat in de dorpel is.

Uitlijnen, wil de garage dit doen vanwege het draagarm rubber of is er ander probleem?

Kijk, de 1 kan niets zelf doen en de ander draait er z'n hand niet voor om. Draagarmrubbers zijn goed te vervangen mits je weet wat je los haalt.. Gordel idem, maar als je nog nooit een steeksleutel hebt vastgehouden dan is het verhaal anders en zou ik de garage het laten doen. Ook met oog op garantie op de werkzaamheden.

Uitlijnen wilde ik laten doen omdat hij naar rechts afwijkt. Maar ik geloof dat dit ook vaak wordt gedaan vanwege werkzaamheden aan de draagarm(of dit hij het vernieuwen van het rubber ook gebeurd weet ik niet).

De dorpel is over een flink stuk over de lengte aan het rotten + beschadigd vanwege een achterlijk hoge nieuwe drempel in de buurt van scheveningen...
#2818302
Oi Joey,

Even terug naar de basis.
Autorijden kost geld en niet alleen brandstof, verzekering en houderschapsbelasting.
Ook onderhoud hoort daar bij.
Die gordel rechtsvoor ben ik wel benieuwd of daar een nieuwe in komt/te krijgen is.
Een knappe 2e hands is ook goed.
Dat laswerk moet wel ff goed behandeld worden en niet met "een likkie verf".
Ik denk dat je voor €600,- niet slecht af bent :tu:
Je kan er tenslotte wel weer een jaartje mee rijden :mrgreen:
Succes er mee en nog veel en veilige kilometers toegewenst.

Hildo 8)

Garage kan niet vinden waarom lamp niet brand. Lam[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]