VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2818572
Hallo allemaal! Ik ben over de afgelopen jaren (project op laag pitje) bezig geweest om een KR in mijn Golf 1 cabrio te leggen. Super leuk en we zijn al een heel eind! Hij hangt en loopt, maar echt lekker lopen doet hij nog niet. Ik heb echt al VEEL gedaan, maar er is nog het een en ander wat niet helemaal klopt:

-De kleppen tikken en nadat ik er ATF bij heb gedaan werd dit minder. Via via ken ik een motorreviseur en die zei dat dit in principe goed moet komen zo. Even warm laten lopen, olie en filter wisselen en in 1000km ben ik er vanaf. Dat geloven we dan maar.
-De motor is voor nu geen hele rustige loper. Erg hoog stationair (toerenteller doet het nog niet, maar ik gok over de 2000 toeren). Plots gas geven betekent dat hij eerst even inhoudt en daarna wil hij best doorzetten in toeren. Zodra ik de vollastschakelaar raak, gaat hij ECHT rot lopen en valt uit. Hier zit dus nog duidelijk iets mis en ik heb hier verder nog niet naar gekeken. Filmpje van hoe hij loopt, komt eraan: https://drive.google.com/open?id=1CCcVI ... fGZlj002Un
- De stationairregelaar is niet volledig aangesloten denk ik. Ik heb losse draden en deze een op een over gezet vanaf een voorbeeld. Er blijven wel 2 pootjes over, wat ik redelijk verdacht vind. Een foto van hoe het zit is bijgevoegd.

Wat er is gedaan:

-Bougies
-Bougiekabels
-Verdeler
-Bobine

Hele injectietraject gewisseld (vanaf brandstoffilter en luchtweger tot en met het inlaatspruitstuk met injectoren. Reageert nergens op remmenreiniger en injectoren verstuiven netjes).

Kabelboom bij de motor van de donor was niet je van het, dus die ook gewisseld. Ik twijfel nog wel of ik alle aardepunten van het blok op de juiste plaatsen aan de carrosserie heb bevestigd. Dit ga ik nog nalopen.

Wat ik nog moet doen:
- Opvoerpomp loshalen om te kijken of die zeef schoon is
- Vacuumslangen vervangen. Heb nieuwe liggen en die gaan er komende week op
- Uitlaat eronder (maakt het ook makkelijker te horen hoe goed hij loopt natuurlijk)
- Allerhande zaken voor APK nalopen en schakelmechanise weer strak krijgen.

Waar kan ik nog naar kijken om deze zomer kei-hard te genieten van de zon? Vliegvakanties uitgesloten.
Bijlagen:
IMG_20190425_134731.jpg
IMG_20190425_134731.jpg (1.96 MiB) 1950 keer bekeken
IMG_20190425_134811.jpg
IMG_20190425_134811.jpg (1.97 MiB) 1950 keer bekeken
IMG_20190425_134805.jpg
IMG_20190425_134805.jpg (1.91 MiB) 1950 keer bekeken
IMG_20190425_134749.jpg
IMG_20190425_134749.jpg (1.86 MiB) 1950 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Krentenbol op 22 aug 2019 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
door WietseVR6
#2819432
Lijkt er een beetje op dat hij niet genoeg benzine krijgt met flink gas geven.
Check de brandstofaanvoer, incl. de druk, kan zijn dat hij gewoon niet genoeg aanvoer heeft.
Onsteking staat goed afgesteld?
Viel me ook op dat er nogal wat rook van achter de motor weg komt?
Is dit omdat niet de volledige uitlaat is bevestigd, vette klauwen op het spruitstuk of word hij echt zo verschrikkelijk heet?
Als hij echt zo heet word kan een goed teken zijn dat hij heel arm loopt wat weer naar het benzine tekort wijst.

Zoals je zelf al aangeeft is er iets met het stationair lopen, maar als die regelaar niet goed/volledig is aangesloten dan moet je het daar eerst eens zoeken.
door TouranTFSI
#2819449
Wat voor een motor lag er eerst in die cabrio? Heb je er wel een drukknop onder zitten die geschikt is voor K-Jetronic? Een digifant pomp drukt 4 bar, een K-Jet pomp tot 7 bar...
Gebruikersavatar
door Krentenbol
#2820750
Hele lange stilte, maar tussen werk, solliciteren, verder proberen en alle andere bezigheden is dit bijhouden erbij in geschoten. En het wordt gekker en gekker.

Het kreng heeft dus eerst gelopen. Ik ga weg, loopt niet meer. Probleem bleek de brandstofpomp te zijn. Deze kreeg ineens geen stroom meer over de draad die er al in lag voordat ik hem kocht (9 jaar dus). Dat gefikst, netjes afgetakt van de pomp in de tank zoals het schema voorschrijft. En warempel, we hadden een lopend KR blok. Ik blij. Dit is, als ik het mij goed herinner, twee keer gelukt. Stationair was niet lekker, eventjes gas geven was HOOG stationair lopen (denk 3000 toeren of zo), daarna terugzakken om uit te vallen. En niet meer willen starten. Ook niet na een dag wachten. Nogmaals brandstofcircuit gecheckt en de benzine spuit netjes uit de injectoren. Is alleen de vonk verdwenen :cry:
Bobine krijgt netjes 12 volt, schakelt ook als ik de middelste pin van de halgever kortsluit. Daarna loopt de spanning op de bobine weer op. Nu heb ik een Bentley manual van de mk2 en daar staan allerlei motoren in... behalve de KR. Volgens die manual is dit goed gedrag. De min wordt geschakeld als er een vonk nodig is. Maar klopt dit inderdaad? Of is toch de ontstekingscomputer naar de gallemiezen?

EDIT: De problemen in de openingspost zijn niet meer in die vorm aanwezig. Ik vermoed dat dat kwam omdat de brandstofpomp begon met stoppen? Druk bouwt nu mooi op in ieder geval. Ik heb de bobine ook doorgemeten en deze heeft een weerstand van 0.7 ohm. Dit zou ook goed moeten zijn.
#2820880
Mocht er nog iemand zijn die dit leest, een update. Het was inderdaad de hallgever. Dus met de vervangen ontsteking had ik ieder geval weer vonk. Kom ik alleen nog steeds uit bij het begin: loopt slecht. Ontsteking afgesteld zoals voorgeschreven door de Bentley manual: warm laten worden en op stationair toerental het merkteken op het vliegwiel overeen laten komen met die op het blok/de bak.

Huidig probleem: slecht lopen dus. Bij starten is het toerental nog steeds erg hoog (koudestartinjectie denk ik? Die functioneert dus). Maar vermogen zit er absoluut niet in. Koppeling op laten komen is afslaan. Bougies zijn wit uitgeslagen. Ik ga maar eens kijken hoe ik dat af moet stellen. Gouden tips? Alle injectoren vernevelen gelijk en hebben ook een gelijke opbrengst.
#2820882
De warmloopregelaar doet in ieder geval iets, want hij loopt koud vrij hoog. Wat bedoel je er verder mee?

Microschakelaar klikt, dat heb ik gecheckt. De stationairklep is dat deel op de luchtbuizen boven de ontsteking? Die zoemt alsof zijn leven er vanaf hangt (Wat op dit punt ook aardig klopt. Krijg hoofdpijn van het hele gebeuren). Zou jij willen kijken wat ik mis op de stappenmotor (dat is relais 244 he?) Zie foto's in de startpost
#2820884
Ik heb een T-sleuteltje gekocht en het mengsel een hele (!) Slag rijker gedraaid. Eerst kwam er vooral krachtige lucht uit, nu is dat rustiger. Nog een kwartslag rijker begon hij een beetje te ploffen, dus heb hem weer ietsje armer gedraaid. Kan er ook mee te maken hebben dat de downpipe naar onder de auto een flinke scheur heeft en de uitlaat op de andere aansluitingen ook iets lekt en hij daardoor ploft?

Dus ik blij, even snel uitproberen natuurlijk! Koppeling op laten komen laat eigenlijk de hele auto schudden. Ik vermoed dat de koppeling te lang "dicht" gezeten heeft en daardoor weer terug moet inslijten. De eerste 100 meter waren enorm indrukwekkend. Ik kom van 90pk af en dit voelde wel echt als meer. Ging als een jekko! Daarna lukte me dit alleen niet meer. Vol gas geven was inhouden, en doortrekken ging alleen vanaf hogere toeren. Toch ineens te weinig brandstof?
#2820900
Snap ik. Pompen zijn voor zover ik weet wat eronder hoort te zitten. Dus opvoerpomp, mk2 GTI pomp, accumulator. Leidingen zijn wel nog van een carburateur, dus 6mm? Zou dat het euvel zijn. Vind het zo raar dat hij eerst wel gewoon op vermogen is en daarna niet meer. Zou je bijna zeggen dat de flow te laag is op de een of andere manier.
#2820903
Het injectie gedeelte k-jetronic is mega afhankelijk van de juiste druk. Zonder juiste druk werkt de luchtweger niet goed, waardoor de injectoren (spinnekop) ook niet goed op druk komen. Verklaart dus waarom tie koud goed/beter loopt ivm extra inspuiting koud start ventiel (5de injector, blauwe stekker op inlaatspruitstuk)

2keuzes: of je gooit er 8mm leiding onder of bouw hem om naar digifant 1 of 2. Heb met beide gereden, had het idee dat k-jetronic beter liep. Maar goed, dat waren helaas 2 verschillende motoren waarvan er 1 bij mijn grote vriend bolkut vandaan kwam en die motor (gereviseerd) liep na 100km in elkaar. Terwijl het oude blok met ketjronic 236dkm erop had en serieus snel was.
#2820911
Ja en nee, de koud start ventiel krijgt z'n brandstof via de warmloop regeling. Lostrekken zal waarschijnlijk resulteren in een niet of nauwelijks startende motor: waarschijnlijk komt tie al brandstof tekort en als jij de extra start hulp los maakt, tsja.. Probeer het hahaha
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]