VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819026
Alles opnieuw losgehaald, subframe opnieuw laten zakken zodat ik goed de ruimte had en bleek dat er een geleiderrol van de omkeeras niet goed zat.

schakelproblemen opgelost.

Nadat alles weer gemonteerd was stuurbekrachtiging olie bijgevuld...

en ja hoor mis ik een afdichtring van de onderste banjobout.

zit dus aan beide kanten een afdichtringetje van de stuurbekrachtiging slangen.


Aangezien het zaterdag middag was en hier het meeste al op tijd gesloten is nog gauw richting brezan, hun hadden helemaal niets op voorraad enkel een carterstop ring, zelfde afmeting dus maar geprobeerd. Helaas met lekkage als gevolg.

morgen dus even bij de dealer een nieuwe afdichting regelen .
#2819029
kijk top dat het voor elkaar is nu.
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819035
Alles opgelost, dacht ik...

Nu alles weer goed op z.n plek zit en ik de auto wou starten ging dit al moeizaam.

Tijdens montage heb ik kortsluiting gehad in de motorkap

Nu loopt hij enorm beroerd.. zoals op 3 cilinders.

even uitgelezen:

Afbeelding

na reset verdwijnt de code van de klopsensor. kreeg al eerder een storing op de EGR klep.
inleren gaf me altijd een error .

Via de output test in vagcom kon ik de egr horen klikken. nu doet hij dit niet meer.

Hoe en wat kan ik meten om te kijken wat het probleem is?
Zekeringen boven op de accu zien er alle 3 goed uit.

Twijfel nu of de egr gewoon is overleden of de bedrading ervan naar de ecu
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819039
MVW schreef:De zekeringen voor de accu zijn niet voor de EGR. Kijk maar even in de zekeringenkast links in je dashboard.
Bedankt! Het gaat hier dan om zekering 34 of nummer 10 ?

Afbeelding
#2819041
nr. F29 motorregelmodule, ontstekingsversterker en egr actuator en positiesensor.
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819046
Heb vanochtend voor het werk nog even snel gekeken.

Zekering nummer 29 ziet er visueel goed uit., vervangen maar geen succes. motor schokt ook heen en weer. nummer 34 ook meteen vervangen.

Heb wel eens een kapotte bobine gehad en dit lijkt er erg op, alleen kreeg ik dan altijd melding in vagcom.

wat is nu de volgende stap?

EDIT: Had gisteren avond ook nog even in groep 074 gekeken (EGR)

Hier zag ik dat alles op 3 volt staat, dit lijkt me al niet goed?

Afbeelding
#2819055
hoe heb jij prescies kortsluiting gemaakt ?
met welke stekker of met de accu of hoe of wat
#2819057
je hebt dus een rechtstreekse plus vanaf de accu tegen de motor aan gehad per ongeluk ?
was deze draad afgezekerd of heb je echt flink kortsluiting gemaakt ?
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819059
Ja geloof het wel, kabeltje vanaf de plus raakte de motor aan de zijkant boven het thermostaat huis ongeveer

vandaag gekeken naar de cilinder overslagen in vagcom en deze bleven allemaal op 0 staan.

ook temp sensor temperatuur lijkt oké. meteen voor de zekerheid keer me gasklep ingeleerd .
#2819069
zou al je zekeringen even checken.
het is nogal moeilijk te zeggen zo wat er mischien geknapt is of kapot is.
maar zou beginnen alle zekeringen even door te meten.
Gebruikersavatar
door KJALMELO
#2819079
Heb al verschillende zekeringen nagekeken maar nog geen defecte gevonden. nr 29 en nummer 34 zowiezo meteen vervangen.


Toch erg raar dat dit na het vervangen van het stuurhuis nu optreed.

heeft de stuurbekrachtigingspomp ook invloed op het gedrag van de motor? gekke vind ik namelijk ook dat er geen fouten tevoorschijn komen in vagcom.

Onze touran had wat vocht in de oude standaard ach[…]

Groene lijn door km teller

Gespecialiseerde bedrijven kunnen het wellicht r[…]

Heb je het filmpje niet bekeken? Daarin wordt geto[…]

@Antera ehhhhhhh iemand jou bekend en iets dich[…]

Alarm

Mijn alarm is inderdaad ook al 2x eerder voor niks[…]

Het is in augustus nog 2x voorgevallen. Eind augus[…]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?