VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door LukasGolfmk4
#2818656
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort eigenaar van een mooie golf 4 uit bouwjaar 2001.
Het gaat hier om een Golf 4 1.6 16v

Een kennis van mij die automonteur is, ging een paar weken geleden mee toen ik de golf ging bezichtigen. Hij vertelde mij dat er een aantal dingen aan onderhoud toe waren en dat hij die voor minder dan normaal zou repareren. Allemaal helemaal goed geregeld dus.

Nou kreeg ik vandaag een belletje met het slechte nieuws dat hij burnout is geraakt en of ik misschien iemand anders kon regelen voor de reparatie. Uiteraard heb ik daar begrip voor en heb ik ondertussen al een andere monteur kunnen regelen. Deze monteur is alleen niet even goedkoop (omdat het simpelweg een kennis van een kennis en daarvan nog een kennis is, en dus wil ik mijn onderdelen aanschaffen via zo'n website als 123auto onderdelen.nl (scheelt n hoop, mits je het goed doet)


Met de kennis die ik beschik zou ik een record aan miskopen behalen voor mijn golf en zou ik binnenkort blut zijn. Zouden jullie mij alstublieft kunnen helpen met de juiste onderdelen?



Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Oliefilter
Brandstoffilter
Remschijven vooras (beide zijdes)
Remblokken voor(kant) (as)
Bougies 4 stuks
4 LITER 5w40 (dit ken ik nog wel, maar dan staat 'NF' erachter.

Ik wil mijn maat even met rust laten gezien zijn situatie.. ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Bij voorbaat dank. ;)
Laatst gewijzigd door LukasGolfmk4 op 20 mei 2019 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
door LukasGolfmk4
#2818662
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb niet echt een idee van hoe het werkt op een forum.

Ik zag een aantal posts van mensen die zich voorstellen.

Dus, of ik sla de plank nu volledig mis, of ik maak mijn fout enigzins goed.

Mijn naam is Lukas,

Ik ben 24 jaar en heb sinds kort mijn eerste eigen auto. Ik kom niet uit een familie waar auto liefhebbers tussenzitten. Dat is ook de reden dat ik hiervoor altijd in een Daihatsu YRV reed (paars) of een chevrolet.... spark. 1 liter 0-100 in 16 seconden.

Ik ben zelf geen klusser, althans, ik probeer het wel heel vaak.. maar het kost me aan het einde van de rit meestal meer geld dan wanneer ik iemand had ingehuurd. Auto reparatie, schilderwerk, plamuren.. ik ben gewoon onhandig. Ondanks dat woon ik gelukkig samen met mijn vriendin.
No further questions.

Ik hoop nog veel te leren via dit forum want ik merk wel dat sinds ik een eigen auto heb, de liefde enorm is gestegen voor alles wat met auto's te maken heeft.

Gegroet,

Lukas (een verse rookie)
Laatst gewijzigd door LukasGolfmk4 op 20 mei 2019 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818669
eey welkom,

begin even met het verwijderen van je kenteken en vin nummer uit bovenstaande post.
is niet slim om online te plaatsen zeker niet beide in een bericht.
bij het geplaatste bericht staat in de rechterbovenhoek een potlood hier op klikken,
om het bericht te wijzigen.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818670
Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Oliefilter Bosch 0 451 103 318
Brandstoffilter Bosch 0 450 905 318
luchtfilter Bosch 1 457 433 716
interieurfilter Bosch 0 986 628 509
Remschijven vooras (beide zijdes) niet met zekerheid te zeggen pr nummer benodigd
Remblokken voor(kant) (as) niet met zekerheid te zeggen pr nummer benodigd
Bougies 4 stuks Bosch 0 242 235 668 - Nikkel
4 LITER 5w40 (dit ken ik nog wel, maar dan staat 'NF' erachter. geen 5w40 maar 5w30LL,
champion oem specific 5w30LL III

aantal onderdelen toegevoegd die je even mee moet pakken als je hem een grote beurt geeft.
zoals interieurfilter en luchtfilter.
carterplug is ook geen slecht idee om mee te vervangen ivm schroefdraad en afdichting.
carterplug: Febi bilstein 15374

met betrekking tot de pr nummers.
in het onderhoudsboekje zit een sticker geplakt.
met allemaal 3 tekens letter cijfer combinaties.
hier even een foto van plaatsen.
door LukasGolfmk4
#2818671
Alvast enorm bedankt voor de moeite.

Ik heb de gegevens verwijderd.

Pr nummer voor as is 1LQ.
door LukasGolfmk4
#2818672
patrickmk3 schreef:Het gaat hier om de volgende onderdelen:
Oliefilter Bosch 0 451 103 318
Brandstoffilter Bosch 0 450 905 318
luchtfilter Bosch 1 457 433 716
interieurfilter Bosch 0 986 628 509
Remschijven vooras (beide zijdes) niet met zekerheid te zeggen pr nummer benodigd
Remblokken voor(kant) (as) niet met zekerheid te zeggen pr nummer benodigd
Bougies 4 stuks Bosch 0 242 235 668 - Nikkel
4 LITER 5w40 (dit ken ik nog wel, maar dan staat 'NF' erachter. geen 5w40 maar 5w30LL,
champion oem specific 5w30LL III

aantal onderdelen toegevoegd die je even mee moet pakken als je hem een grote beurt geeft.
zoals interieurfilter en luchtfilter.
carterplug is ook geen slecht idee om mee te vervangen ivm schroefdraad en afdichting.
carterplug: Febi bilstein 15374

met betrekking tot de pr nummers.
in het onderhoudsboekje zit een sticker geplakt.
met allemaal 3 tekens letter cijfer combinaties.
hier even een foto van plaatsen.


het pr nummer is 1LQ .

Dat had ik toevallig laatst al opgezocht.

Wat is trouwnes de reden van de grootte prijsverschillen als het gaat om motorolie?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818677
remblokken voor: Bosch 0 986 494 019
remschijven voor: Bosch 0 986 478 853

prijsverschil in olie is kwaliteit en de door mij genoemde olie is een long life olie.
zoals de naam al aangeeft een langere levensduur.
tevens voldoet de genoemde olie aan de specificaties die vw stelt voor de olie,
die in jou auto moet.

bestellen via www.autodoc.nl ??
is ook stuk goedkoper als hier in nl kijk maar is.
duurt wel 3 tot 5 dagen.
door LukasGolfmk4
#2818679
patrickmk3 schreef:remblokken voor: Bosch 0 986 494 019
remschijven voor: Bosch 0 986 478 853

prijsverschil in olie is kwaliteit en de door mij genoemde olie is een long life olie.
zoals de naam al aangeeft een langere levensduur.
tevens voldoet de genoemde olie aan de specificaties die vw stelt voor de olie,
die in jou auto moet.

bestellen via http://www.autodoc.nl ??
is ook stuk goedkoper als hier in nl kijk maar is.
duurt wel 3 tot 5 dagen.

Ik had vernomen dat via auto doc het echt een ramp kan worden? Dat je de verkeerde onderdelen ontvangt soms etc. Ik wilde het eigenlijk via winparts doen.
door LukasGolfmk4
#2818689
Bertus7 schreef:Ik heb al heel wat besteld bij autodoc nog nooit een probleem gehad.

Oh serieus, ik las namelijk op veel sites dat wanneer er iets fout bezorgd is je borst alvast nat kunt maken vanwege de slechte communicatie van hun kant. Het is voor mij de eerste keer dat ik een eigen auto heb en er onderdelen voor moet halen. Ik ben dus bang wanneer ik iets verkeerd krijg, niet de kennis heb om uit te leggen wat er precies verkeerd is of waarom dit of dat niet past.

Maar jij hebt dus altijd gekregen waarvoor je hebt betaald?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818711
ik ook en autodoc is veel goedkoper.
enigste wat ze nog wel is willen doen met remdelen is hun (eigen) merk sturen.
daar moet je niet mee akkoord gaan.
tevens hebben ze een soort van verzekering voor 3 euro ofzo ik klik het altijd uit omdat,
wat ik bestel juist is maar als je daar aan twijfelt kun je daar voor kiezen en kun je het,
altijd retour sturen zonder vragen.
met betrekking tot contact met ze moet je gebruik maken van de live chat functie.
door LukasGolfmk4
#2818717
patrickmk3 schreef:ik ook en autodoc is veel goedkoper.
enigste wat ze nog wel is willen doen met remdelen is hun (eigen) merk sturen.
daar moet je niet mee akkoord gaan.
tevens hebben ze een soort van verzekering voor 3 euro ofzo ik klik het altijd uit omdat,
wat ik bestel juist is maar als je daar aan twijfelt kun je daar voor kiezen en kun je het,
altijd retour sturen zonder vragen.
met betrekking tot contact met ze moet je gebruik maken van de live chat functie.


Oke voor de volgende keer zal ik dat dan doen.
Misschien zelfs op een heel kort termijn WANT.
Afgelopen middag reed ik op de snelweg en deed mijn auto iets nieuws.. nooit goed.
Ik merkte tijdens het inhalen dat op een bepaald moment uit het niets de trekkracht minder werd, en het geluid harder.
Ik dacht eerst dat het geluid van het wegdek kwam, maar kort daarna gebeurde het weer (bij het accelereren)

Ik heb het vervolgens proberen te triggeren zodat ik kon zien wanneer het gebeurde.
De situatie: Wanneer het toerental tussen de 3800-4000 zit en ik aan het acceleren ben begint hij te schreeuwen. Het klinkt wat zwaarder en het lijkt alsof er allerlei dingen tegen elkaar aan schuren. Het geluid komt vanonder de motorkap en vanuit bestuurderskant gezien thv van het stuur/pedalen.

Het is een soort van gerammel/scheurend geluid. Daarnaast voelt het alsof er vermogenverlies mee gepaard gaat en rond de 4300-4500 is dat weer weg en trekt ie weer iets beter door.

Vrijdag heb ik waarschijnlijk alle spullen binnen die ik heb besteld (naar aanleiding van jou posts) en is het geen gek idee om dit gelijk te repareren (indien er iets te repareren valt)

Om te voorkomen dat de monteur 3 uur aan het zoeken is hoop ik dat ik wat meer een vermoeden heb van wat het eventueel kan zijn..

Dus. Tijdens accelereren tot aaan 3700 toeren normaal, daarboven t/m 4300 +- rammelen en schuren gepaard met vermogen verlies. 1.6 16v benzine golf

Danku bij voorbaat!
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818719
heeft je snelheid hier geen invloed op ?
is het puur toeren gerelateerd en niet een bepaalde snelheid gerelateert ?
dus elke versnelling zelfde verhaal rond dat bepaalde toerental of dat niet ?
door LukasGolfmk4
#2818725
patrickmk3 schreef:heeft je snelheid hier geen invloed op ?
is het puur toeren gerelateerd en niet een bepaalde snelheid gerelateert ?
dus elke versnelling zelfde verhaal rond dat bepaalde toerental of dat niet ?
Ja daar lijkt het wel op. Ik zal het zo nog voor de zekerheid checken.
Ook hobbelt / schud mijn auto lichtjes bij het stilstaan. Nu lees ik heel veel over het tweemassa vliegwiel. Zou dat een probleem zijn wat bij beide verhalen past (indien het toeren gerelateerd is)
Gebruikersavatar
door MVW
#2818731
Nee, jouw auto heeft geen tweemassa vliegwiel.

Hoor je het ook als de auto stil staat en je het gaspedaal indrukt? Misschien eens controleren of de rammel uit de katalysator komt. Het gebeurt nog wel eens dat de kat verstopt raakt, en daardoor vermogensverlies en bijgeluiden optreden.

Maar goed, achter de pc zijn trillingen, geluiden en andere soort klachten (uiteraard) niet te onderzoeken. Het blijft gissen. Dus. even naar laten kijken, dan weet je wat het is.
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk