VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Beste,

Mijn Golf lekt benzine bij de brandstofpomp. De tuutje van de zwarte leiding is onderin gescheurd kwam ik achter. Is er een manier om dit te dichten? Ik begreep dat 2K epoxy lijm niet bestand is tegen benzine.

20190522_090118.jpg
20190522_090118.jpg (2.3 MiB) 684 keer bekeken
Ben al aan het kijken voor een andere pomp maar was benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft.

Gr Juul
door MVW
Oei, nee je moet niet proberen om dat te repareren. Je weet nooit wanneer het weer gaat lekken, met alle gevolgen van dien. De kunststoflijm is inderdaad niet bestand tegen benzine.

Overigens: dit is niet de brandstofpomp, maar de unit van de tankvlotter (ik DENK de 1J0919183D, = afhankelijk van de motorcode). De brandstofpomp kun je los vervangen als je dit gedeelte demonteert.

Ik zou even kijken of hij nog wordt geleverd door de dealer. Je kunt je brandstofpomp dan overzetten. Of op de sloop kijken. Vervang na het demonteren wel altijd de rubberen afdichtring (1J0919133A), anders heb je bij een volle tank daar weer kans op lekkage.

http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... ng/e#sec_3
door JUUL
Probleem opgelost. Heb een andere pomp erin gezet. Wel eentje uit een Lupo. Net een rondje wezen rijden om te testen en het ging goed. Het enige waar ik mee problemen mee zou kunnen krijgen is dat die het niet bijhoudt bij vol last. In dat geval verwissel ik de pompen. Bedankt voor het meedenken :tu:

Edit: Lupo en Golf gebruiken precies dezelfde pomp dus ik hoef ze niet te verwisselen. Vond ik eigenlijk best raar maar so be it. Ikke blij en de auto is definitief gemaakt!

Voor degene die hier iets aan zouden kunnen hebben...onderstaande brandstofpompen c.q. onderdeelnummers zijn uitwisselbaar. LET OP! Het gaat dus om het pompje zelf, er kan verschil zitten tussen de armaturen :tu:
912xzDmbq0L._AC_SL1500_.jpg
912xzDmbq0L._AC_SL1500_.jpg (336.02 KiB) 562 keer bekeken
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk