VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Frosty
#2818897
Beste,

Waar ik maar niet uitkom is het volgende.
Ik ben in het bezit van een Golf 7 1.0 TSI. Nu weet ik wat de auto weegt en wat de maximale belasting in KG mag zijn. Dat is gewoon op te zoeken in het instructieboekje en op internet.
Maar ik zou graag willen weten wat het ledig gewicht is wat op voor- en (m.n.) de achteras rust? Omdat ik alleen dán weet wat er aan gewicht bij mag.

Voor vakantie maken we altijd gebruik van een dakkoffer en nu komt daar een fietsendrager bij met, inderdaad, fietsen. Nu heb ik zitten rekenen en vermoed dat ik inclusief alles tegen het maximaal toelaatbare gewicht aan kom te zitten of er misschien wel overheen ga.

Mijn VW-dealer (vd Udenhout) en VW Nederland weten niet het antwoord op deze vraag, zover is ondertussen duidelijk. Misschien dat iemand hier mij kan en wil helpen.

Bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2818917
Je kan op de website van het RDW https://ovi.rdw.nl/ je kenteken invoeren. Daar kun je dus de maximale aslast (voor en achter) terugvinden. In wat voor verhouding je carrosserie op die voor- achteras rust, krijg je niet boven tafel. Maar daar is misschien wel meer over te vinden.
#2818922
RDW geeft alleen de maximale last aan.
Als van Udenhout en VW Nederland al geen antwoord kunnen geven, blijft er nog maar 1 ding over.
Op de weegschaal......

Hildo 8)
#2818954
Voor mijn rdw keuring moest ik ook de aslasten weten en of ik niet te zwaar was met de nieuwe motor. Ben toen naar de oud ijzerboer gereden welke een weegbrug heeft en gevraagd of ze mij hiermee konden helpen. Eerst de vooras erop , toen doorgereden en hele auto er op , daarna alleen achteras.Zij hebben toen de gewichten opgeschreven en wist ik waar ik stond met de aslasten. Je zult dan ook zien dat het totaal niet klopt met wat op het kenteken staat.
#2819319
Sorry voor m'n late reactie. Ik denk inderdaad dat wegen het enige is dat overblijft. Na wat over en weer bellen/mailen met VW Nederland komen ze niet veel verder dan kijken op het kentekenbewijs. Maar dat geeft niet de belasting voor/achteras weer.

Bedankt voor het meedenken :-)
#2819320
Rallyegolf20vt schreef:Voor mijn rdw keuring moest ik ook de aslasten weten en of ik niet te zwaar was met de nieuwe motor. Ben toen naar de oud ijzerboer gereden welke een weegbrug heeft en gevraagd of ze mij hiermee konden helpen. Eerst de vooras erop , toen doorgereden en hele auto er op , daarna alleen achteras.Zij hebben toen de gewichten opgeschreven en wist ik waar ik stond met de aslasten. Je zult dan ook zien dat het totaal niet klopt met wat op het kenteken staat.
Ik vind het gewicht bij onze vuilstort ook al zo afwijken. Je wordt gewogen mét troep en later zonder troep. En het verschil in KG moet je dan betalen.

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Goedenavond, Ik heb sinds kort een GTD van 2016 g[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]

Golf IV 3 piepjes

Ga ik proberen! Bedankt.

Klopt bekleding was toch ingesneden zag ik nu.

Ik heb dit bij mijn seat leon 5f aan de binnen kan[…]