VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Ik heb een 1.6 FSI uit 2003 en hij rijdt prima. De koppeling werkt verder ook prima. Hij slipt niet en schakelt ook goed.
Maar nu hoorde ik plots een geluid bij het ingedrukt houden van de koppeling. Vooral in zijn 2 hoor je het goed.
Het is een soort jankend aanloop geluid. Het verdwijnt weer wanneer de koppeling omhoog is.
In de 3 en 4 hoor je het ook maar minder.
Nu heb ik hier op het forum al gezocht en op het internet maar kom er niet uit.
Ik heb het geluid opgenomen. Ik hoop dat iemand het herkent.
Mijn vraag is : wat is het en kan het kwaad?
(405.65 KiB) 47 keer gedownload
Bedankt voor het lezen en eventuele hulp.
Bedankt voor je reactie. En kan het kwaad om ermee door te rijden?
Het geluid is er dus alleen als ik de koppeling ingedrukt houdt en als de wagen uitrijdt. Als ie stil staat is het weg.

Nog een kleine toevoeging : op het internet vond ik dit "Een druklager maakt altijd contact met de price as van de versnellingsbak. Die overigens ook altijd draait zolang de koppeling niet is ingedrukt en de motor draait.

Een versleten druklager maakt juist geluid als de auto in de vrij staat met draaiende motor. Als je de koppeling in trapt is het geluid meestal weg, omdat je het lager in elkaar perst tegen de drukgroep aan. Hierdoor wordt enige speling tijdelijk verholpen."

Dat lijkt dan juist tegenover gesteld? Nou ja ik snap dat het lastig te beoordelen is adhv het geluid.
Ik heb er niet heel veel verstand van en ben bang dat als ik naar een garage ga, het een hoop geld gaat kosten. Had deze auto al boven mijn budget gekocht. Dus als ik (veilig) kan doorrijden zou het mooi zijn.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]