- 18 jun 2019 14:49
#2819392
foto 5.jpg (839.13 KiB) 1286 keer bekeken
foto 2.jpg (891.08 KiB) 1286 keer bekeken
foto 4.jpg (4.38 MiB) 1286 keer bekeken
foto 3.jpg (4.64 MiB) 1286 keer bekeken
foto 1.jpg (4.05 MiB) 1286 keer bekeken
Beste lezer,
Allereerst ik ben nieuw op het forum en alvast excuses voor het lange bericht.
3 maanden geleden heb ik een golf 2 (Pasadena) aangeschaft. de eerste 5/6 weken heeft hij goed gereden en zijn er geen problemen opgevallen (motorolie 1 keer bijgevuld). Nu ben ik na 6 weken weer thuis en dus heeft de golf stilgestaan. Hij startte in 1 keer en reed naar mijn idee prima. Alleen toen ik na een kort ritje weer thuis kwam en uitstapte hoorde ik wat gesis. Snel de motorkap opengedaan en tot mijn schrik kwam er witte damp van de motor af. De rechter kant van de motor was wat vochtig, maar dat is altijd wel een beetje geweest.
Maar wat bleek de koelvloeistof was(nagenoeg) op. Nadat ik de motor heb laten afkoelen het KVS bijgevuld en ontlucht door het reservoir open te laten en de motor te laten lopen tot de fan aanslaat. Na bijvullen lekt er koelvloeistof, zie de foto's voor de plek. Het KVS lekt tussen de bouten eruit en langs het blok, voor zover ik dat goed heb kunnen zien.
Tot nu toe heb ik 3 liter KVS bijgevuld. Na bijvullen tot het MAX streepje begon het hard te lekken maar komt het niveau op het MIN streepje dan wordt het lekken een stuk minder tot nagenoeg niet. Daarnaast lekt hij een beetje tot niet bij stationair lopen(hierbij staat het niveau ook op het MIN streepje), maak ik hierbij vervolgens het KVS reservoir open (voor bijvullen) dan begint hij heel erg te lekken. Geen straal maar flinke druppels. Zolang er koelvloeistof in zit wordt de motor niet gek heet, temperatuurmeter blijft in het midden.
Verder geen witte rook uit de uitlaat.
Geen witte meuk oid aan motoroliedop, gewoon zwart.
Geen KVS in het motorolie of aan de peilstok
Geen olie in het KVS, reservoir lijkt wel een beetje op leeftijd.
Hierbij dus mijn vraag: kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben niet de beste techneut, maar als ik dit kan fixen door een afdichting te vervangen oid dan zou ik dat graag zelf willen doen en niet laten doen.
Vragen? alsjeblieft vraag
Groet,
Wilco
Dit is er door de vorige eigenaar gedaan:
Wat er de afgelopen tijd aan de auto is gedaan is het volgende:
- bij 220000 km distributieriem vervangen.
- bij 220000 km is er een ander subframe onder gekomen.
- bij 220000 km veren en schokbrekers vervangen.
- nieuwe APK tot oktober 2019.
- banden vervangen door all-season banden op stalen velg.
- aluminium velgen inclusief zomerbanden.
- andere kachelmotor (feb. 2019).
- nieuwe kachel weerstand (feb. 2019).
- nieuwe thermostaat (feb. 2019).
- nieuwe, originele startmotor van Bosch. (feb. 2019).
- nieuwe aandrijfashoes bakkant.
- nieuwe v-snaar (feb. 2019).
- nieuwe schakelstangen (feb. 2019).
Verder woon ik in Oldenzaal, voor als er iemand in die omgeving woont.
Allereerst ik ben nieuw op het forum en alvast excuses voor het lange bericht.
3 maanden geleden heb ik een golf 2 (Pasadena) aangeschaft. de eerste 5/6 weken heeft hij goed gereden en zijn er geen problemen opgevallen (motorolie 1 keer bijgevuld). Nu ben ik na 6 weken weer thuis en dus heeft de golf stilgestaan. Hij startte in 1 keer en reed naar mijn idee prima. Alleen toen ik na een kort ritje weer thuis kwam en uitstapte hoorde ik wat gesis. Snel de motorkap opengedaan en tot mijn schrik kwam er witte damp van de motor af. De rechter kant van de motor was wat vochtig, maar dat is altijd wel een beetje geweest.
Maar wat bleek de koelvloeistof was(nagenoeg) op. Nadat ik de motor heb laten afkoelen het KVS bijgevuld en ontlucht door het reservoir open te laten en de motor te laten lopen tot de fan aanslaat. Na bijvullen lekt er koelvloeistof, zie de foto's voor de plek. Het KVS lekt tussen de bouten eruit en langs het blok, voor zover ik dat goed heb kunnen zien.
Tot nu toe heb ik 3 liter KVS bijgevuld. Na bijvullen tot het MAX streepje begon het hard te lekken maar komt het niveau op het MIN streepje dan wordt het lekken een stuk minder tot nagenoeg niet. Daarnaast lekt hij een beetje tot niet bij stationair lopen(hierbij staat het niveau ook op het MIN streepje), maak ik hierbij vervolgens het KVS reservoir open (voor bijvullen) dan begint hij heel erg te lekken. Geen straal maar flinke druppels. Zolang er koelvloeistof in zit wordt de motor niet gek heet, temperatuurmeter blijft in het midden.
Verder geen witte rook uit de uitlaat.
Geen witte meuk oid aan motoroliedop, gewoon zwart.
Geen KVS in het motorolie of aan de peilstok
Geen olie in het KVS, reservoir lijkt wel een beetje op leeftijd.
Hierbij dus mijn vraag: kan iemand mij hierbij helpen? Ik ben niet de beste techneut, maar als ik dit kan fixen door een afdichting te vervangen oid dan zou ik dat graag zelf willen doen en niet laten doen.
Vragen? alsjeblieft vraag
Groet,
Wilco
Dit is er door de vorige eigenaar gedaan:
Wat er de afgelopen tijd aan de auto is gedaan is het volgende:
- bij 220000 km distributieriem vervangen.
- bij 220000 km is er een ander subframe onder gekomen.
- bij 220000 km veren en schokbrekers vervangen.
- nieuwe APK tot oktober 2019.
- banden vervangen door all-season banden op stalen velg.
- aluminium velgen inclusief zomerbanden.
- andere kachelmotor (feb. 2019).
- nieuwe kachel weerstand (feb. 2019).
- nieuwe thermostaat (feb. 2019).
- nieuwe, originele startmotor van Bosch. (feb. 2019).
- nieuwe aandrijfashoes bakkant.
- nieuwe v-snaar (feb. 2019).
- nieuwe schakelstangen (feb. 2019).
Verder woon ik in Oldenzaal, voor als er iemand in die omgeving woont.