patrickmk3 schreef:mooiste is even voor thuisgebruik dit setje kopen:
https://www.toolstation.nl/eezibleed-re ... ter/p82378
dit setje maakt gebruik van luchtdruk in een autoband.
bijv reserve band zorg wel dat deze niet meer als 1.3 bar is.
en pomp hem gaandeweg 1x op tot 1.3 bar weer.
Goeie tip, erg mooie set! Ik heb al een andere set die ik aansluit op een compressor met ook ongeveer 1,3 bar werkdruk. Door onderdruk die in het tankje van de set ontstaat, zuigt het de remvloeistof op het ontluchtingsventiel af en gaat het via een doorzichtige slang de tank in.
ABS pomp wordt automatisch mee ververst? Of moet ik deze nog open zetten met VCDS?
patrickmk3 schreef:daarna rechts achter beginnen dan links achter
dan rechts voor en eindigen met links voor.
Kijk, dat is nu precies de reden van mijn vraag. Op het www zegt de één om bij deze Volkswagen per se voor te beginnen, maar de ander zegt om achter te beginnen (zoals ik het heb geleerd, zo ver mogelijk bij de bekrachtiger vandaan beginnen).
Jij, patrickmk3, en Antera geven beiden nu een ander advies.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan een van jullie, maar jullie kunnen onmogelijk beiden gelijk hebben. Omdat ik het niet weet hoe het bij mijn Golf IV 1.6 16v nu precies zit, hoop ik hier definitief het te weten zodat niets fout kan gaan.
Misschien is er een VAG monteur / dealermedewerker op dit forum die uitsluitsel kan geven?
patrickmk3 schreef:hierna ontluchtventiel op koppelingscilinder losdraaien en even laten lopen.
en eindigen met band op 1.3 bar zetten en koppelingscilinder nog even een keer ontluchten,
voor de zekerheid.
ter tijde van dit proces niet aan de pedalen zitten.
Bedankt voor het plaatje en het fijne advies! Nu nog even de koppelingscilinder opsporen