VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
door Hydragon1
Hallo Allemaal,

Eerst even voorstellen, ik ben Daan, 20 jaar oud en ik ben sinds mei de trotse eigenaar van een Golf 4 1.6 16v uit 2003.

Toen ik de golf had gekocht viel het me na een een paar weken op de de grote ventilator niet werkte als ik de AC aan deed, na een paar maanden ben ik toch nieuwsgierig geworden en heb ik een paar tikjes tegen de achterkant van de ventilator gegeven en toen begon deze steeds sneller te draaien tot dat ik stopte met slaan, toen stopte hij weer.
Nu heb ik een "nieuwe" ventilator van de sloop vandaan want echt niet bij de dealer kost deze 450 euro...
Deze "nieuwe" van de sloop loopt alleen niet heel soepel maar werkt wel, alleen wel met bijgeluiden tijdens het draaien, een beetje piepend geluid.
Nou vraag ik me af of deze ventilatoren de smeren zijn ofzo, om het piepen te verminderen en deze soepeler te laten lopen.
Ook vraag ik me af of je ze uit elkaar kan halen zodat ik misschien de oude nog kan fixen en/of de "nieuwe" beter kan laten lopen.
Ik heb een beetje rondom de ventilator gekeken maar ik kan zo 123 niet zien hoe deze open moet en of dat uberhaupt kan.

Heeft iemand ervaring met het uit elkaar halen van deze ventilatoren, het gaat hier dus specifiek om de grote. Elke tip is welkom, ik wil deze ventilator zo lang mogelijk mee laten gaan. Tips om de kleine ventilator zo lang mogelijk mee te laten gaan zijn ook welkom!

Hartelijk dank alvast!
vermoedelijk lager.
ventilator kost max €70,00
beste is deze gewoon te vervangen.
patrickmk3 schreef:vermoedelijk lager.
Dan heb je het over een aftermarket ventilator zeker, op de prijsopgave van de vw dealer kost deze namelijk 450 euro (belachelijk veel geld voor een ventilator)
Hydragon1 schreef:
patrickmk3 schreef:vermoedelijk lager.
Dan heb je het over een aftermarket ventilator zeker, op de prijsopgave van de vw dealer kost deze namelijk 450 euro (belachelijk veel geld voor een ventilator)
ja correct maar vw maakt ze ook niet zelf.
die laat er alleen een vw logo op drukken.
dus wat dat betreft.
en denk voor die 450 dat je de hele ventilator behuizing hebt inc 2 ventilatoren.
450 voor een losse ventilator is zelfs voor de dealer extreem.
Zit er nog kwaliteitsverschil in ventilatoren van deze onderdelen sites? Ik ben totaal niet bekend met dit soort dingen dus daarom vraag ik het hier, er zijn zo veel merken op deze onderdelen sites zoals:
TYC, Trucktec, aks Dasis, NRF, Thermotec, Frigair, Topran, Van Wezel, Profit, Maxgear, Vemo

Enig idee welke merken in moet vermijden en/of welke merken het beste zijn?
Laatst gewijzigd door Hydragon1 op 03 aug 2019 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
ja er zit uiteraard verschil tussen bijv hella A merk en een Maxgear of truktec.
van wezel is een bekend merk op aftermarket gebied.
zelfde geld voor febi Bilstein.
prasco wel vaak spiegels van gehad electrische maar ventilatoren geen ervaringen mee.
spiegels werkte altijd naar behoren en nooit iemand mee terug gekomen.
patrickmk3 schreef:ja er zit uiteraard verschil tussen bijv hella A merk en een Maxgear of truktec.
prasco wel vaak spiegels van gehad electrische maar ventilatoren geen ervaringen mee.
Oke dus ik kan het beste een Van Wezel nemen dan, want een Hella is bijna 2 keer zo duur. Is Vemo ook een goed merk? daar zie ik bij dealers nog wel eens lege doosjes van.
Hydragon1 schreef:
patrickmk3 schreef:ja er zit uiteraard verschil tussen bijv hella A merk en een Maxgear of truktec.
Oke dus ik kan het beste een Van Wezel nemen dan, want een Hella is bijna 2 keer zo duur. Is Vemo ook een goed merk? daar zie ik bij dealers nog wel eens lege doosjes van.
zou mijn persoonlijke keuze zijn ja.
vemo wel is bobines van gehad geen beste ervaring mee.
voor de rest dus geen ervaringen meer met dat merk.
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]