VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf & Jetta VI, VII
Hallo mede VW-lovers, voor mijn vw golf VI cabrio ben ik al 2 wkn opzoek naar een nieuwe radio met navigatie en bluetooth echter kan ik geen goede vinden. Ik ben er inmiddels achter dat het een RNS 510 moet zijn maar de webshops die het verkopen hebben slechte recensies.

2 concrete vragen:
- welke radio raden jullie aan? ik wil namelijk een radio logo-vrij, dus geen jvc, pioneer etc.
- wanneer ik een radio met navigatie en bluetooth erin zet, moet ik dan ook een GPS ontvanger inbouwen of zit dit al in de radio?

VW dealer in Utrecht zei dat een radio met navigatie en gps ontvanger 5000,- euro kost; lijkt mij een beetje overdreven!

Benieuwd naar jullie reacties, thanks! :D
Groet, Sara
... VW dealers hebben nogal de neiging om dingen wat te overdrijven... 5000,- is absurd...

De originele RNS 510 is nogal in trek bij het dievengilde, dus ik raad je deze zeker niet aan... en gezien je geen merk-radio wil plaatsen denk ik dat je uit gaat komen bij de zogeheten chinese kloon radio's... als je daar wat van koopt, neem er een die draait op Android, is vaak het makkelijkst te updaten.

Voor de juiste werking van GPS heb je goede ontvangst nodig, een stelregel is dat de GPS ontvanger "vrij zicht" moet hebben met de lucht, daarom vindt je die dan ook vaak in het antenne deel bovenop de auto. Er zijn mensen die de GPS ontvanger ergens onder het dashboard stoppen, het werkt, maar niet optimaal. Vergelijk het met je telefoon, sta je buiten heb je ranzendsnel een GPS-fix, zit je binnen duurt dat vele malen langer!

Succes met je zoektocht!
De gps ontvanger kan soms ook in de voorbumper geplaatst worden. Doordat die van kunststof is heb je daar ook een goede ontvangst.

Succes!

En het klopt: de RNS510 is zeer geliefd; de onze is ook al eens gestolen, in dezelfde nacht samen met zes andere hier in de wijk!!! Vervolgens heeft de dealer er een zootje van gemaakt door een verkeerde type te bestellen en te monteren waardoor de knoppen op het MF stuur en de gps ook het niet meer deden. (Vervolgens zou ik een nieuwe accu nodig hebben waar ze me 80 euro teveel voor wilden rekenen terwijl de accu nog in perfecte conditie was (en nu drie jaar later het nog steeds doet, maar dat is een ander verhaal...).
Kijk dus uit welke je neemt, mocht het toch een origineel worden (en 5000 euro is inderdaad belachelijk!).
Radiator slaat niet aan

Even een serieuze toer gemaakt, auto heeft het laa[…]

Hoi allen :), Ik hoor sinds kort een gekraak/ clu[…]

@Mari Een laatste update..... De software van […]

Handleiding VW Tiguan

Beste, ikzelf heb ook een tiguan van 2020 uit dui[…]

Foto’s:

Je moet idd gaan nadenken waar kvs en olie bij el[…]

Allereerst welkom op dit forum... Website van Ger[…]

Turbo 1.4TSI Stuk

Hoi Iedereen, Ik heb een Golf V uit 2008 echt met[…]