VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door arjenb
#2820500
hallo allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende;
Ik heb een passat 2.0 tdi 2011 (250K KM). Vorige week wou ik thuis de auto starten en bij het indrukken van de koppeling 'schoot' de koppeling naar achteren toe. Er was totaal geen druk. De auto stond nog in de versnelling. De auto kon ik ook op geen enkele manier starten. De druk van de rempedaal was overigens wel goed. 's avonds heb ik het nog een keer geprobeerd zonder resultaat. Ik probeerde (op goed geluk) de koppeling weer op druk te krijgen door lang de pompen. Dit heeft gewerkt waardoor ik mijn passat weer kan starten en er mee kan rijden. De druk van de koppelingspedaal voelt wel lichter aan dan normaal, maar het werkt (nog) wel.
Daarnaast is de auto bij een koude start al een tijdje bokkerig als ik de koppeling laat opkomen. Kan dit allemaal met elkaar te maken hebben. En weet iemand wat er versleten aan zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2820566
je hebt de auto rijdend weggezet ?
bent niet met de remmen bezig geweest ?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2820585
vreemd en toen je hem wegzette heb je niks gemerkt geen verminderde werking van de koppeling ?
zoals mvw ook al zei is het heel erg moeilijk om zo te zeggen.
het had nog gekund dat er lucht in was gekomen na werkzaamheden maar dat is dus niet het geval.
hoe technisch ben je zelf wel is koppeling vervangen ?

VCDS -- VAG/VAS Emulator onder Windows Loopt op Wi[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]

AVAS op ID3?

Ja moet er op zitten Je hoort het ook goed in de a[…]

media systeem

hai , ik ben op zoek naar een nieuwe of goe[…]

Beste leden, Mijn auto staat sinds vanochtend bij[…]