- 14 sep 2019 20:14
#2821191
Hallo allen,
Vandaag de rechtervoorveer van m'n golf 5 1.6 fsi (3 drs) gebroken. Ik hoorde een raar geluid na een verkeersdrempel, maar kreeg pas later die rit op een keienweg in de gaten dat er iets echt mis was (loshangende ijzeren staaf geluid rechts voor). Op de parkeerplek thuis had ik zelfs een geluid alsof er daar ergens iets echt aanliep.
Daarna diagnose van de anwb: veer en veerpootlager defect.
Mijn vragen:
- Wat is een reëel bedrag om dit alles te vervangen (materiaal plus arbeid), zodat ik maandag ongeveer weet wat ik kan verwachten en ik een beetje weet waar ik over praat.
- Ik hoorde ergens dat je in principe altijd de 2 voorveren tegelijk moet vervangen. Klopt dit of kan je gewoon 1 kant doen?
- Kan ik gezien alle rare bijgeluiden nog aanvullende schade verwachten door het aanlopen, of zit de gebroken veer overal ver vanaf en kan die niet veel aanrichten?
Alvast dank voor alle hulp.
MvG,
Rick
Vandaag de rechtervoorveer van m'n golf 5 1.6 fsi (3 drs) gebroken. Ik hoorde een raar geluid na een verkeersdrempel, maar kreeg pas later die rit op een keienweg in de gaten dat er iets echt mis was (loshangende ijzeren staaf geluid rechts voor). Op de parkeerplek thuis had ik zelfs een geluid alsof er daar ergens iets echt aanliep.
Daarna diagnose van de anwb: veer en veerpootlager defect.
Mijn vragen:
- Wat is een reëel bedrag om dit alles te vervangen (materiaal plus arbeid), zodat ik maandag ongeveer weet wat ik kan verwachten en ik een beetje weet waar ik over praat.
- Ik hoorde ergens dat je in principe altijd de 2 voorveren tegelijk moet vervangen. Klopt dit of kan je gewoon 1 kant doen?
- Kan ik gezien alle rare bijgeluiden nog aanvullende schade verwachten door het aanlopen, of zit de gebroken veer overal ver vanaf en kan die niet veel aanrichten?
Alvast dank voor alle hulp.
MvG,
Rick