VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2821639
Hi allemaal,

Ik ben Paul, 35 jaar en heb 4 maanden geleden een Golf 1 C gekocht. De auto is omgebouwd en heeft een 1800 16v KR motor – 102KW op kenteken. Naar mijn idee perfect om te gebruiken op het circuit en te touren. Hiervoor heb ik verschillende oldtimers gehad, zoals een Porsche 924, classic Mini en we hebben nog steeds een Volvo 264.

Om te beginnen heb ik de auto een grote beurt gegeven, olie, oliefilter, koelvloeistof, thermostaat, radiatorsensor, distributieriem, remvloeistof vervangen.
De motor liep niet lekker stationair en bij de APK voorkeuring bleek de uitstoot extreem hoog. Na onderzoek bij de garage bleek de stationair relais (VDO244) en bedrading van/naar de computer te ontbreken. De compressie is goed.

Bij mijn zoektocht naar onderdelen kwam ik dubbele DCOM 40 Webers tegen. Ideaal om het probleem te omzeilen en snel klaar, dacht ik.. De Webers schoongemaakt en vv nieuwe pakkingen en rubbers. Langere dynamosteun/kortere v-snaar (Volvo:) gemonteerd, beugel gaskabel gemaakt,
nieuwe electrische Facet lage druk benzine pomp, andere koelwater uitgang (Bolku) en de radiator schuin geplaatst voor meer ruimte.

Nu begreep ik (forum/Bolku) dat het mogelijk is de KR ontsteking te gebruiken met de Webers. Mijn vraag is of ik de juiste computer heb? Er staat op:
Hella VW Audi | 5DA 005 155-00 Motorsteuergerat Z EZ1 4Zyl 811 907 384

Ik wil ook graag weten welke maat sproeiers ik moet gebruiken voor de Webers.

Alvast bedankt,
Groet!
#2821813
https://www.tmbbooks.com/nl/autom_Vwrep18.html

het tweede boek op deze pagina gaat je veel info verschaffen
VW Golf II, Scirocco GTI / 16V / G60 (Jetzt mache ich ihn schneller) - Jetzt helfe ich mir selbst

Vraagbaak uit de serie "Jetzt helfe ich mir selbst" (nr. 113, print-on-demand herdruk) voor het opvoeren van de Volkswagen Golf II en Scirocco.

Benzinemotoren: GTI, 16V en G60.
#2821973
Bedankt, leuk dat er zoveel te lezen is en aan te passen en te verbeteren aan deze auto's!
Ter update: de motor loopt stationair op de carbs. Vrijdag ga ik naar de garage om ze te finetunen etc. mogelijk dat de ontsteking gewoon werkt. Fingers crossed.
#2822021
Gisteren de afstelling goed gezet. Hij trok behoorlijk wat valse lucht, dus we hebben een nieuwe inlaatspruitstuk pakking geplaatst en alle bouten met dezelfde kracht -als mogelijk- vast gezet.

Dat scheelde enorm. Toen we begonnen liep hij op 2 cilinders, einde vd dag 4. Bougies bruin en vacuüm op elke cilinder gelijk. De timing stond al goed. Super en een gat in de lucht gesprongen :))! Tot hij ineens zakte in toeren en uitviel en hij ook niet meer aan wilde slaan. Nog even gecheckt of hij wel benzine kreeg, maar dat was helaas niet het probleem. Nou ja, mijn avond kon niet meer stuk.

Wordt maandag vervolgd!

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Check deze video :tu:

Elevate your dating game with the top site for has[…]

navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]