VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
Beste alle,

Zoals het onderwerp al beschrijft heb ik lekkage in me Touran.'
Ik heb een gedeelte van het plafond los gehaald om te kunnen kijken.
We hebben het raam open gezet en een beker water in de goot gedaan.
Het water liep meteen door de afvoer weg en kwam er bij de uitloop beneden netjes eruit.
vervolgens binnen gekeken en geen druppel te zien.
Vervolgens hebben we alles dicht gedaan en met de waterslang gesproeid op het dak de eerste druppels kwamen weer naar binnen.
De afdichtingsrubbers zijn schoon en zien er netjes uit.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
(Zoals gezegd de afvoer loopt netjes door en de slangen van de afvoer zijn aangesloten).
Bijlagen:
Deze foto is aan de bestuurderskant genomen.
Deze foto is aan de bestuurderskant genomen.
Screen Shot 10-10-19 at 08.41 AM.JPG (648.37 KiB) 3187 keer bekeken
Het water loopt langs de A style naar beneden aan de bestuurderskant
Het water loopt langs de A style naar beneden aan de bestuurderskant
IMG_1786.JPG (1.42 MiB) 3187 keer bekeken
Hoi Arjan,
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn golf 7 , ik had ook eerst de afvoerslangetjes aan de voorkant schoongemaakt in de A stijl die waren verstopt. Later had ik toch weer lekkage en toen kwam ik er achter dat er in het panorama dak aan de achterkant ook afvoerslangetjes zitten en die waren bij mij ook verstopt ,dus schoon gemaakt en totaal geen lekkage meer gehad. ik heb het ook in mijn eigen berichten beschreven .
Succes.
Naar alle 4 de hoeken van de auto lopen inderdaad afvoerslangen. Minimaal 1 van deze zal dan verstopt zitten.

Succes!
Ik heb het dak open gedaan en water in de goot gegooid. De afvoer voor zit niet verstopt het water trekt heel snel weg en komt er beneden uit. Ik heb het dak vervolgens dicht gedaan en de waterslang erop gezet. Eerst het voorste gedeelte nat gespoten en niks gevonden vervolgens het achterste gedeelte van het dak nat gespoten en toen begon hij voor te lekken. Het zal dus ergens achterin moeten zitten. Ik heb gezochte naar de afvoer gaatjes maar kan deze niet vinden. Zit dit ergens onder het vaste raam?
Die zitten aan het eind van de geleiderails. Daar zul je dus moeilijk bijkomen. Je kan ze beter van onderaf schoonmaken door iets er doorheen te halen.
door RRider
Bij de Audi Q5 kom je er relatief makkelijk bij door de hemelbekleding aan de achterkant een stukje los te halen (hoeft dus niet in zijn geheel los). Misschien nog het paneel van de D-stijl loshalen. Dan kun je bij de bovenkant van de afvoerslang komen.
Ik heb een trekveer van nylon gekocht en de eindstukjes er af geknipt,en vervolgens met een aansteker het einde van de kabel verwarmt en een soort van bolletje van gemaakt.
Ik heb de veer vanaf de onderkant naar boven geduwd wat heel gemakkelijk ging een paar x heen en weer met water spoelen en geen probleem meer gehad .
Ik weet niet of het mag maar deze heb ik gekocht bij Hornbach.
https://www.hornbach.nl/shop/Trekveer-n ... tikel.html

Succes.
Bij mij niet in de wielkuip maar achter het wiel bij de uitlaat en aan de andere kant moest ik een kap weghalen tussen het wiel en achterbumper ,maar de slang loopt door de achterstijl en dan moet je m een beetje denkbeeldig naar beneden volgen. Aan de onderkant zat er bij mij oranje klepjes aan het einde van de slangetjes die ik er zelf meteen heb afgetrokken.
Maar dit alles is bij een Golf 7 variant en weet niet precies hoe het bij een Touran is, misschien kan je wat met deze info.
Succes.

Je stelt de vraag in het VCDS/VCP/OBD11 subforum..[…]

Groene lijn door km teller

ik heb een vw tiguan van 2018 sinds kort staat er […]

Hey Kan je me meer vertellen over deze garagist? […]

Touran teller inleren

waar woon je ?

Golf 7 1.4 tsi storing P226300

en heeft u het inmiddels kunnen oplossen, ik ben z[…]

Beste forumleden. De Up van mijn vrouw heeft een s[…]

Alarm

De auto is uitgelezen. Volgens de garage is het po[…]