VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
door Lampie190
#2821834
Beste forummers,

Na een regenbui staat er water in de deurprofiel van de deur linksachter, waardoor er waarschinlijk water in de auto loopt.

Weet iemand hoe ik zelf kan verhelpen? Hoe zit de bovenste strip op de deur vast?

Wat mij ook opvalt is dat de deur niet goed in het slot valt bij het dicht doen, andere deuren doen dit wel die vallen netjes in het slot en daar zijn de deurprofielen keurig droog.

Zie bijgevoegde foto's

Groet,

Toon
Bijlagen:
Water in profiel 2.jpg.png
Water in profiel 2.jpg.png (318.36 KiB) 1793 keer bekeken
door TiguanR2017
#2831961
Hoi,

Mbt het in het slot vallen, ook die van mij lijkt heel licht in het slot te vallen, net of je de klink niet eens hoeft te gebruiken om hem te openen.. Ik weet niet of je dit bedoelt, maar misschien is dit wel standaard zo. Anders kun je het af laten stellen (hoger of lager)
door Mari
#2831983
Je zegt dat er waarschijnlijk water de auto in loopt, is dat ook het geval (zijn de matten bij de voetenruimte achterin nat?

De plek waar het pijltje naar wijst, is volgens mij niet de plek waar het water wordt tegen gehouden, het deel waar het rubber rond is (iets verder naar binnen) is het deel wat tegen de carrosserie aan komt.
door Mari
#2840184
Topicstarter heeft na december 2019 het forum niet meer bezocht, dus acht de kans klein dat ie jouw reactie nog leest...

Het is normaal dat water langs het raam door de deur loopt, het loopt er immers aan de onderkant weer uit. Als je speakers in de deuren hebt zitten kan het zijn dat de pakking tussen speaker en deur vergaan is en langs die weg het water naar binnen komt. Gezien water altijd wat vuil bevat zou je een spoor moeten aantreffen hoe het water precies gelopen heeft. Matten bij de voeten achterin zouden dan nat moeten zijn. Oplossing is de deurbekleding los halen, nieuwe pakking tussen speaker en deurpaneel plaatsen of de boel afkitten...
mph of kmu Touran 2011

Geen idee wat je bedoeld met 2de snelheidsaanduidi[…]

Zie forumregels. Zou je aub alle gegevens erbij wi[…]

Hartstikke fijn dat het werkt. Dank voor de feedba[…]

Raam maakt een vreemd geluid

... als je een vreemd geluid hoort wanneer het r[…]

Polo 2016 start niet

Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders? Li[…]

Je hebt een foutcode, dus die zoek je op de websit[…]

Sleutel niet herkend

Nou, de kogel is door de kerk en het euvel is opge[…]

Ik heb contact opgenomen met Vw PON en dit is het […]