VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2822064
Hallo, als je toch de schokdempers moet vervangen zou ik beginnen met een verlagings set-up waarbij schokdempers en veren op elkaar afgestemd zijn.
Een schroefset, of vaste verlaging.
De auto zal dan ook stug zijn, en kan wat stuiteren op klinkers.
Alleen heb je wel een goede wegligging en de looks.
En vermoedelijk komt het gebonk door de slechte schokdempers.
#2822074
Platte banden, verlagingsveren en schokdempers die gaar zijn, en het dan gek vinden dat het beroerd rijd..

Overigens heeft een Golf geen chassis maar een zelfdragende carrosserie.

Dat de auto niet laag is wil nog niet zeggen dat hij niet stug is. Ik heb met auto's gereden die met een schroefset op lage stand comfortabeler waren dan met verlagingsveren.
#2822076
Zijn je draagarmrubbers niet gewoon gaar? Dan vervangen voor TT rubbers.
#2822079
TouranTFSI schreef:Zijn je draagarmrubbers niet gewoon gaar? Dan vervangen voor TT rubbers.
Waardoor de auto nóg stugger word...

Als je comfort wilt moet je geen massieve draagarmrubbers plaatsen, voor een strakke wegligging wel..
#2822108
Je geeft je probleem zelf al aan. Dempers zijn versleten.

Mocht je een complete set zoeken heb ik wel wat opties. Meer info mailen naar info @lowering.nl
#2822135
Ik kan je een AP schroefset dan wel adviseren. Compleet onderstel met goed rijeigenschappen. Niet te hard en niet te soft
#2822143
AP is mij inderdaad ook erg goed bevallen (wel onder een mk5 gti)

Betaalbaar, kwaliteit ook dikke prima. En hij was nauwelijks stugger dan het originele gti onderstel.
#2822158
AP is goedkoper dan veren en losse dempers. Maar als je al de veren hebt dan misschien alleen de dempers vervangen. Keus die je zelf moet maken. Wij kunnen dat niet bepalen
#2822218
Schroefset kun je precies naar wens afstellen qua hoogte, dus daarmee heb je wel een voordeel.

De kosten zullen niet eens heel veel verschillen, volgens mij was een AP setje 500,- oid?
Gebruikersavatar
door Antera
#2822549
Als eerste is een setje nieuwe dempers met verlagingsveren ( eibach ) een prima oplossing werkt top met elkaar samen. Wil je niet gebonden zijn aan de vaste verlaging dan is een schroefset de oplossing. Je kan de auto op de gewenste hoogte afstellen die je zelf wenst. Ideaal dus.

Daarnaast rijd een AP schroefset net zo als een eibach pro kit met Bilstein dempers. Kwa comfort en is het zeker niet stuiteren afhankelijk hoe laag je gaat. Als je gaat verlagen worden het altijd wat stugger houd daar wel rekening mee

Let wel dat voor de golf 4 met 1.8T en zwaarder een V6 stabilisator stang nodig is omdat deze bij verlagingen van meer dan 40/45mm aan gaan lopen tegen de aandrijfas. Mocht je meer willen weten let me now
#2822572
Vervangen met de standaard dempers blijft je hetzelfde comfort hebben als OEM met verlagingsveren. ga je sportdempers monteren dan krijg je hardere dempers en worden je rijcomfort ook verminderd.

Het word bepaald wat je precies wenst. Verlagen is altijd minder veerweg en dus stugger dan OEM. Plaatsen van sportdempers word het nog stijver.

Schroefset van AP rijd net als oem dempers met Eibach veren
#2822599
KxcZilla schreef:Deze 3 dempers heb ik op het oog:

BILSTEIN BILSTEIN - B4 OE Replacement Schokdemper
BILSTEIN BILSTEIN - B6 Performance Schokdemper
KONI Schokdemper OEM-referentienummer(s) :1J0413031N, 1J04130315, 1J0413031DQ

Iemand ervaring met deze dempers?
Ik had het uitgelegd in de berichten erboven/ B4 is OEM demper/ B6 is sportdemper/ Koni is sportdemper
Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk

Laden stopt na een aantal minuten

Heb toen mijn auto laten uitlezen door de Valleigr[…]