- 30 okt 2019 22:52
Hi,
sinds een tijdje heb ik, zeer onregelmatig, een soort korte schok tijdens het rijden op snelheid (80+km/u).
Kan het niet goed omschrijven, maar probeer het als volgt:
- Toerental valt kort terug
- Snelheid dus ook
- Er gaat een soort schok door de auto heen die groter is dan alleen 'het gas loslaten' en groter is dan 'schakelen'
- Binnen halve seconde pakt snelheid weer op
- Het is niet aan te geven of het tijdens het schakelen is. Lijkt er los van te staan. Soms ook op snelwegsnelheid in zn 6
- Motor is altijd 'gas aan het geven' (pedaal of cruisecontrol)
Om het mooier te maken:
- Gisteren is de ketting vervangen (die was al langer aan vervanging toe) hoopte dat het hiermee opgelost was omdat ik ergens hoopte dus dat de losse ketting de oorzaak was. Maar helaas niet, vandaag op de snelweg meteen weer de schokken
- Geen enkele foutmelding meer in het systeem
Extra bonus:
- Golf van mijn moeder heeft hetzelfde (zelfde bouwjaar), echter dit is een handbak. Mijn is een automaat.
- Daar is hele auto ongeveer al open geweest, bobines vervangen etc. Maar dus ook geen oplossing.
- Het is daar wel een tijdje weggeweest maar nu ook weer aanwezig
- Haar garage weet het niet meer
Gaat om een Benzine Golf V 1.6FSI Automaat (1K1) uit 2005
Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt, of al een keer doorheen is gegaan?
Hartelijk dank!!
sinds een tijdje heb ik, zeer onregelmatig, een soort korte schok tijdens het rijden op snelheid (80+km/u).
Kan het niet goed omschrijven, maar probeer het als volgt:
- Toerental valt kort terug
- Snelheid dus ook
- Er gaat een soort schok door de auto heen die groter is dan alleen 'het gas loslaten' en groter is dan 'schakelen'
- Binnen halve seconde pakt snelheid weer op
- Het is niet aan te geven of het tijdens het schakelen is. Lijkt er los van te staan. Soms ook op snelwegsnelheid in zn 6
- Motor is altijd 'gas aan het geven' (pedaal of cruisecontrol)
Om het mooier te maken:
- Gisteren is de ketting vervangen (die was al langer aan vervanging toe) hoopte dat het hiermee opgelost was omdat ik ergens hoopte dus dat de losse ketting de oorzaak was. Maar helaas niet, vandaag op de snelweg meteen weer de schokken
- Geen enkele foutmelding meer in het systeem
Extra bonus:
- Golf van mijn moeder heeft hetzelfde (zelfde bouwjaar), echter dit is een handbak. Mijn is een automaat.
- Daar is hele auto ongeveer al open geweest, bobines vervangen etc. Maar dus ook geen oplossing.
- Het is daar wel een tijdje weggeweest maar nu ook weer aanwezig
- Haar garage weet het niet meer
Gaat om een Benzine Golf V 1.6FSI Automaat (1K1) uit 2005
Ik hoop dat iemand dit bekend voorkomt, of al een keer doorheen is gegaan?
Hartelijk dank!!