VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door ZekeNL
#2823140
Hallo Allemaal,

Heb het "even voorstellen" niet kunnen vinden, derhalve hier eerst even netjes voorstellen en daarna mijn vraag;

Ik ben Bert, zelf in het bezit van een Passat B68 1.6TDI en sinds vanmiddag is mijn vrouw Erna ook weer terug op het VW nest en nu in bezit van een Golf GTE.

Er valt voor ons nog heel veel te ontdekken aan deze auto maar na enig zoeken lukt het mij niet de volgende vraag zelf te beantwoorden;

De E-mode knop laat je kiezen tussen volledig elektrisch rijden of de "battery hold" mode, althans zo werkt het in de GTE van m'n vrouw. Ik veronderstel gemakshalve dat dit de normale gang van zaken is.

Kun je dit ook aanpassen, zodanig dat deze knop je laat kiezen tussen volledig elektrisch en "hybride auto"? Of is het wellicht mogelijk de auto zo in te stellen dat hij standaard - na het starten - altijd kiest voor de modus "hybride auto".

Voor nu zijn we in de veronderstelling dat - voor langere afstanden - de "hybride auto" mode de meest geschikte is, waarbij het onze verwachting is dat mijn vrouw hoofdzakelijk korte stukken volledig elektrisch zal gaan rijden (woon/werk verkeer en boodschappen in de buurt).

Vanuit die gedachte lijkt mij de keuze tussen volledig elektrisch en "hybride auto"de meest voor de hand liggende of missen we hier een stuk achtergrondbegrip m.b.t. hoe de auto is uitgedacht te worden gebruikt?

Alvast dank voor jullie reactie,

M.vr.gr.,

Bert & Erna
#2823144
Welkom hier. Je kan de volgorde van de knop en de werking ervan helaas niet aanpassen is het wennen aan de door de engineering uitgedachte werking :-)
navigatie MIB2

Iemand enig idee of er dit jaar nog een update kom[…]

Koppelings pedaal blijft soms hangen

Zou kunnen maar zou toch ook de slave cilinder kun[…]

Beste Mensen Terug van Skoda naar VW golf -Rline. […]

Deze pagina heb ik ernaast gehouden, maar dacht we[…]

Casual dating at its finest – join the leading pla[…]

Beste leden, Ik ben in het bezit van een golf 7 1[…]

Achteruitrijcamera plaatsen

Het is zelf te doen als je handig bent en er zin i[…]

GOLF 6 motorprobleem

Ja, gloeibougies natuurlijk